Junqueras: 'Seguirem treballant per aconseguir un gran acord nacional per convocar i guanyar el referèndum'

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha afirmat avui durant el Consell Nacional del partit que 'ens comprometem a seguir treballant per aconseguir un gran acord nacional per convocar i guanyar el referèndum'. Junqueras ha afegit que 'la celebració del referèndum només és possible si CiU, la força majoritària del Parlament de Catalunya, vol' i ha insistit en la necessitat de 'sumar també d'altres forces polítiques, econòmiques i socials'. El president d'ERC ha reiterat que 'el nostre sentiment de preocupació per la situació del país conviu amb un sentiment d'esperança, ja que tenim una eina que ens permetrà sortir d'aquesta situació: la independència'.

Junqueras ha expressat, un cop més, el compromís de votar a favor de la investidura d'Artur Mas com a president de la Generalitat 'perquè li correspon a CiU formar el govern, perquè no hi ha cap alternativa aritmètica possible i perquè no podem fer perdre el temps al país'. I ha afegit que 'insistirem en la recerca d'un acord ampli al voltant del referèndum tant de temps com calgui'.

El president d'ERC ha reiterat també el compromís de defensar unes polítiques econòmiques i socials més justes. En aquest sentit, ha assegurat que 'ERC garantirà que, en tot el que depèn del Govern de Catalunya, es durà a terme una política més econòmica més justa i redistributiva'. 'Però en el que depèn del govern espanyol no podrem influir, això només ho podrem fer si assolim la independència', ha afegit. Junqueras ha recordat que '16.000 milions d'euros marxen cada any en forma d'impostos i no tornes a Catalunya' i que 'l'Estat ens deu 8.000 milions d'euros en inversions'. 'Si el govern espanyol ens pagués el que ens deu no caldria fer retallades', ha reblat.