Junqueras: ‘Tenim l’oportunitat extraordinària que representa la construcció d’un nou estat’

El president d'ERC, Oriol Junqueras, i el president de la Generalitat en funcions, Artur Mas, han signat aquest dimecres al Parlament de Catalunya el seu acord d'estabilitat. Aquest pacte té com a eixos centrals el compromís de celebrar una consulta per la independència el 2014, la reducció de les retallades socials amb 1.000 milions d'euros de nou ingressos (amb impostos a la banca, centrals nuclears i grans patrimonis) i l'impuls d'una hisenda nacional i un banc públic català.

El president d'ERC, Oriol Junqueras, s'ha mostrat convençut que per construir un nou país per a tothom, que és el que Catalunya necessita, és necessari un gran consens polític i social. Per això, cal sumar a l'acord per la consulta a ICV-EUiA i la CUP en l'àmbit polític, a UGT, CCOO, CECO i PIMEC en l'àmbit econòmic, i a Òmnium Cultural, l'AMI i l'ANC en l'àmbit social, entre d'altres. ‘Només amb el compromís ampli de la ciutadania assolirem els objectius’.

‘Pretenem posar el futur de Catalunya en mans dels ciutadans de Catalunya’. ‘L'obligació dels polítics és’, ha explicat Junqueras, ‘ajudar els ciutadans, especialment aquells que pateixen de forma molt severa les conseqüències de la crisi econòmica’. I, per això, el compromís de CiU i ERC és ‘posar al servei dels catalans les millors eines, les eines d'un estat’.

Junqueras ha explicat que ‘haurem d’afrontar reptes econòmics, socials i polítics gegantins, però també tenim l'oportunitat extraordinària que representa la construcció d'un nou estat’.