Maria Mercè Roca lamenta que CiU prefereixi PP i Ciutadans enlloc de la proposta de cartipàs d'ERC-MES

La coalició creu que el govern de Girona s’està movent per 'interessos particulars'

Denuncien la contradicció de pactar amb els 'radicalment contraris' al procés

El grup municipal d’ERC-MES a l’Ajuntament de Girona ha lamentat que CiU prefereixi pactar amb PP i Ciutadans en lloc d’entendre’s amb el seu grup per aprovar la modificació del cartipàs. La coalició creu que el CiU s’està movent per 'interessos particulars' i ha denunciat la hipocresia de 'presentar-se com el govern de la capital de la independència i pactar amb els que són radicalment contraris al procés'.

Sempre oberts
Maria Mercè Roca ha explicat que ERC-MES va reunir-se amb el govern ahir a primera hora del matí per avançar-los la seva proposta de cartipàs, que més tard la coalició presentaria en roda de premsa. De la proposta presentada, Roca ha afirmat que només n’ha tingut 'acusació de rebut' i que CiU 'no ha intentat negociar absolutament res'. És per aquesta raó que la portaveu del grup ha lamentat que CiU hagi convocat una roda de premsa 'per intentar tapar el pacte amb la dreta espanyolista carregant contra el nostre grup'. En aquest sentit, Roca ha afirmat que 'ERC-MES sempre hem estat oberts a parlar de la nostra proposta', i ha lamentat que el govern 'prioritzi els salaris i els càrrecs a les pròpies conviccions i al país'.

Interessos particulars
Maria Mercè Roca ha explicat que la proposta d’ERC-MES incloïa una reducció dels càrrecs de confiança i del salari de l’Alcalde, però que ambdós elements eren 'plenament assumibles' pel govern. Per la seva banda, el pacte amb PP i Ciutadans no modifica el nombre d’assessors i pràcticament el salari de l’Alcalde es manté intacte respecte la proposta de CiU. Tot això, ha dit Roca, 'ens fa pensar que el govern s’està movent per interessos particulars i no de ciutat o de país'.

Capital de la independència
Maria Mercè Roca també s’ha referit al procés d’independència, i ha assenyalat que CiU no pot presentar-se com 'el govern de la capital de la independència i pactar amb els que són radicalment contraris al procés'. La portaveu d’ERC-MES ha qualificat aquest fet ' d’hipocresia política' i ha recordat que recentment s’ha viscut un episodi similar amb la moció relativa a la Princesa de Girona, on CiU va facilitar-ne l’aprovació per després anunciar que no la pensava complir. 'Fets i no paraules', ha sentenciat Roca. Per últim, la portaveu del grup ha conclòs que 'amb ERC-MES ni el PP ni Ciutadans tindrien cap influència en el govern de la ciutat'.

Etiquetes