Marta Rovira insta la resta de partits a assumir com fa ERC la proposta 'de mínims' de l'Assemblea Nacional Catalana

La secretària general d’Esquerra Republicana de Catalunya i candidata número 2 per Barcelona de la coalició ERC-Catalunya Sí, Marta Rovira, ha explicat que la coalició independentista assumeix la proposta que l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) havia fet arribar aquesta setmana als partits polítics relativa al procés de constitució de Catalunya com a nou Estat independent. ‘Ens fem nostra la proposta de l’ANC, en el sentit que quedarà incorporada com un programa de mínims en el nostre full de ruta, i demanem a la resta de formacions que facin el mateix’, ha anunciat Marta Rovira.

L’ANC havia fet arribar una proposta amb tres punts programàtics i ERC ‘accepta de primeres la idea i incorporarà els tres punts en el seu programa, amb el benentès que és un punt de partida que busca el consens entre diferents formacions per assolir l’objectiu de la manifestació del passat 11 de setembre: Catalunya, nou estat d’Europa’, ha afegit Rovira. La secretària general ha aclarit que ‘el programa de la coalició ERC-Catalunya Sí va més enllà d’aquests tres punts, tot i que els incorporem amb ares del consens al qual l’ANC ens convida’.

Marta Rovira ha explicat, a més, que ‘ERC-Catalunya Sí explicitarà el compromís en la línia que demana l’ANC en l’acte del 7 de novembre, on presentarem el nostre full de ruta’. Aquest acte a l’Auditori Winterthur es titula “Una proposta de Catalunya al món, presentació del full de ruta d’ERC per la constitució d’un estat independent”, amb Oriol Junqueras, candidat a la presidència de la Generalitat de Catalunya.

Adjuntem la carta que Marta Rovira ha fet arribar a l’ANC felicitant-la per ‘la gran tasca de mobilització i de conscienciació social que dueu a terme, gràcies a la qual hem viscut la manifestació històrica de l’11S, i que ha capgirat l’agenda política del país’. En aquesta carta anotem el redactat dels tres punts programàtics relatius al procés de constitució de Catalunya com a nou Estat independent:

1) La sobirania de Catalunya resideix en el poble català. El poble català és qui ha de ser consultat a l’hora de decidir la relació política que vol establir amb la resta de pobles i Estats del món.
2) Ens posarem a treballar immediatament perquè, en la propera legislatura, es celebri un referèndum per tal que Catalunya esdevingui el més aviat possible un nou Estat independent d’Europa.
3) Si aquesta és la voluntat del poble, treballarem conjuntament amb la resta de grups polítics perquè el procés de constitució del nou Estat independent sigui el més consensuat i participatiu possible, i esdevingui l’Estat de tots els catalans i catalanes.

Etiquetes