Marta Rovira representa Esquerra Republicana a la conferència anual de l'SNP i constata els paral·lelismes entre Escòcia i Catalunya

La secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha representat el partit al congrés anual del Partit Nacionalista Escocès (SNP). Rovira ha afirmat que 'aquest és un congrés especial, després del recent acord entre Escòcia i el Regne Unit per fer un referèndum d'autodeterminació el 2014'.

Marta Rovira ha participat en la conferència, juntament amb Lorena López, responsable de Relacions Internacionals d'Eusko Alkartasuna, que representava EH-Bildu, Ian Hudghton, president de l'SNP, i Jill Evans, presidenta del Plaid Cymru. En la conferència s'ha parlat de la situació dels quatre territoris: Catalunya, Euskadi, Escòcia i Gal·les.

La secretària general d'ERC ha destacat 'l'àmbient d'entusiasme, il·lusió i esperança que es respira entre els independentistes escocesos', que avui han inicat la campanya 'Yes, Scotland'. Rovira també ha constatat els paral·lelismes existents entre Escòcia i Catalunya: 'd'una banda, hem de vèncer els arguments de les pors i els dubtes que arriben de Londres i Madrid, respectivament; i de l'altra, els independentistes catalans i escocesos proposem la independència com a sortida als problemes econòmics i socials'. Ha afegit que 'per a ERC és un referent com ha treballat d'SNP des del govern defensant la independència del seu país i l'acord amb el govern britànic per a un referèndum'.