Puigcercós celebra que Mas reconegui que l'Estatut està en via morta perquè obliga el govern a obrir un nou escenari

El president d'Esquerra, Joan Puigcercós, ha celebrat que el president de la Generalitat 'per primera vegada hagi dit que l'Estatut ja no serveix i està en via morta', i ha qualificat les declaracions com una 'rectificació històrica que obliga a obrir un nou escenari'. D'altra banda, però, li ha criticat que faci 'una mala interpretació de Churchill, perquè demana sang, suor i llàgrimes a la gent, però no sap dir cap on va, no marca rumb, ni diu quines són les seves prioritats'.

En un altre ordre de coses, el president d'Esquerra ha acusat la consellera d'educació de fer 'córrer una altra cortina de fum' amb l'anunci de retirar la 6a hora i li ha retret que es dediqui a encetar 'debats col·laterals, que res tenen a veure amb l'èxit o fracàs escolar', com amb el debat sobre la setmana blanca, quan 'és un tema que preocupa molt als pares, però no afecta a la qualitat de l'educació'. Per a Puigcercós el que és important és 'que augmentin les ràtios i retallin les plantilles, perquè això si que va en detriment de l'educació'. Respecte la 6a hora, Puigcercós ha explicat que l'anterior govern la va instaurar per equiparar l'escola pública i la privada i ha acusat CiU de voler eliminar-la 'per fer quadrar la retallada dels mestres'. En aquest context, ha demanat a Rigau que 'reflexioni' i li ha demanat 'si també pensa retirar-la a l'escola privada'.

Puigcercós també ha advertit que 'el conseller de Sanitat, el senyor Boi Ruiz, està intentant introduir el copagament sanitari per la porta del darrera', perquè està 'espenyant la porta perquè el consejo territorial l'apliqui' i ha recordat que ja ho va avisar en el debat d'investidura del president Mas. El líder independentista, en aquest context, ha assegurat que 'no estarem d'acord que s'apliqui un impost només a Catalunya ni que s'equipari el model sanitari català a altres models més simples, perquè el nostre és un model d'excel·lència, que fa recerca, i res té a veure amb altres models de gairebé assistència primària que fan altres comunitats autònomes'.

Finalment, Puigcercós ha acusat el senyor Duran de ser 'un nini, perquè no sap si vol la independència o si no la vol' i li ha demanat respecte per totes les persones que s'han mobilitzar per les consultes sobre la independència, que 'ha servit perquè molta gent vagi a votar i fins i tot han aconseguit que la senyora Bozal passi a considerar les consultes com un acte d'enaltiment del terrorisme a votar en una d'elles' i li ha recordat que no hi ha cap altre causa a Catalunya que mobilitzi tanta gent. En aquest context, ha demanat a Duran davant d'aquesta doble actitud 'diürna i nocturna' que 'ens digui on és'.