Puigcercós: 'Les consultes tracen un full de ruta que és el que ha defensat sempre Esquerra: la independència arribarà de la mà de la democràcia'

El president d'Esquerra, Joan Puigcercós, ha expressat l'agraïment de tots els membres de l'Executiva Nacional a l'esforç de tots els voluntaris i voluntàries que ahir van fer possible que la consulta celebrada a Barcelona assolís uns resultats de participació que Puigcercós ha valorat molt positivament, 'així es construeix democràcia', ha assegurat i 'ens obliguen a prendre nota'. Puigcercós ha reconegut que els resultats no mostren una majoria aplacant, però 'marquen un full de ruta, que és el full de ruta que ha defensat sempre Esquerra: la independència vindrà de la mà de la democràcia'.

Puigcercós ha recordat que les consultes no anaven en contra de ningú, 'eren afirmatives' i ha considerat que cal una reflexió per aquells que les menystenien perquè finalment, amb la darrera onada de consultes celebrada ahir, hi han participat gairebé 900.000 catalans, que 'és una xifra gens menyspreable'. En aquest context, ha recordat també 'que no hi ha causa a Catalunya que mobilitzi tanta gent i tantes hores com les consultes sobre la independència'.

El líder independentista, en aquest context, ha considerat que 'aquesta legislatura no serà de simple gestió, ens ho demostra la mobilització d'ahir; serà una legislatura molt política'. En aquest sentit, ha definit tres moments del full de ruta que es marca Esquerra aquesta legislatura, que són 'realistes però ambiciosos': els pressupostos, en què segons Puigcercós CiU haurà de decidir si vol continuar la legislatura de la mà del PP, 'amb retallades ideològiques i gestió, gestió i més gestió' i deixant-se arrossegar per Duran i Lleida, o de la mà d'Esquerra, 'amb el compromís amb Catalunya d'assolir el concert econòmic i no acceptant el que ens exigeixen des de Madrid'. El segon moment serà el del concert econòmic, si cal amb la celebració d'un referèndum, i tercer la consulta vinculant sobre la independència de Catalunya.

Respecte al concert, Puigcercós ha recordat que el problema de la Generalitat 'no és un problema de gestió, és un problema de mal finançament'. 'Hi ha un problema que va més enllà dels pressupostos de la Generalitat, és un problema estructural', ha assegurat, 'el problema és a la plaça Sant Jaume i a la Moncloa, a Catalunya i a Madrid'. I ha advertit que 'la crisi ofega, però ofega més Espanya, i Mas això ho ha de tenir present'. Per aquest motiu, Puigcercós ha anunciat que Esquerra donarà suport a les mobilitzacions contra les retallades, però 'amb el matís que el problema no és només de gestió, sinó estructural'.

Finalment, el líder independentista s'ha referit al nou anunci del govern sobre la sisena hora i s'ha preguntat que si només es manté en els centres amb entorns socioeconòmics desfavorits, què passa amb els alumnes que no pertanyen a aquests centres però sí tenen problemes? I ha considerat que el govern 'torna de nou a la improvisació', fet que ha admès no entendre 'si tant clar ho tenien durant els últims quatre anys'.