Ridao adverteix que CiU manté les ‘velles receptes pujolistes’

El secretari general d’Esquerra, Joan Ridao, després de conèixer la decisió de Mas sobre el futur de Duran i Lleida, ha advertit que ‘comencem a observar certs tics del passat’. Ridao ha considerat que, tot i que és legítim que Mas estructuri el nou govern com ell vulgui, el fet que hagi decidit no fer Duran i Lleida conseller en cap i el mantingui com a cap del grup parlamentari de CiU a Madrid, alhora que assumeix la responsabilitat de presidir la comissió mixta Estat-Generalitat, o sigui responsable de l’acció exterior del Govern, ‘és un retorn a les velles receptes del passat’. ‘Recorda la vella recepta pujolista de mantenir una relació a Madrid de certa tensió identitària, per escalfar la parròquia, alhora que exerceix la capacitat d’influència política i el peix al cove’, ha dit Ridao. ‘És una recepta vella i caducada que ens retorna al pujolisme de l’últim quart de segle’.

D’altra banda, el dirigent independentista s’ha referit al nou model aeroportuari que s’aprovarà el proper dimarts al Congrés dels Diputats. En aquest context, Ridao ha assegurat que aquest nou model ‘no té res a veure amb el que vol Catalunya, que és tenir una posició determinant de les institucions catalanes en els futurs òrgans rectors de l’aeroport del Prat’. ‘El que fa el govern espanyol’, ha dit, ‘és privatitzar el monopoli central i perpetuar un model de gestió centralista, radial i de quilòmetre 0’. En aquest sentit, ha apuntat que la formació del nou govern ‘no ens pot distreure del nostre objectiu’ i ha demanat ‘cohesió i unitat no només de les forces polítiques, sinó també de la societat civil perquè Catalunya sigui determinant en el futur de l’aeroport del Prat’.

Ridao ha fet aquestes declaracions a Molins de Rei, on ha visitat la Fira de Nadal acompanyat pel president d’Esquerra de la Regió Metropolitana de Barcelona, Eduard Suàrez, el regidor d’Esquerra Víctor Puntas, i altres membres de la secció local d’Esquerra a Molins de Rei.