Ridao assegura que els 9.000 milions són ‘inacceptables’

El secretari general d’Esquerra, Joan Ridao, ha assegurat avui que els 9.000 milions d’euros anunciats per la ministra Salgado per a totes les comunitats autònomes són ‘inacceptables’ i els ha qualificat com la ‘xocolata del lloro’. ‘Això vol dir que no hi ha hagut cap millora apreciable en mesos’, ha apuntat Ridao, ‘ni tan sols amb els canvis en l’equip de govern de l’Estat espanyol’.

Segons el dirigent independentista ‘portem un any amb terminis, promeses, ball de xifres per part del govern espanyol i promeses incomplertes de tota mena’. En aquest sentit, Ridao ha assegurat que tant la Generalitat de Catalunya com els catalans ‘mereixen més respecte i menys frivolitat’.

‘El 15 de juliol ens veurem les cares’, ha recordat el secretari general d’Esquerra, ‘si la proposta no és bona que es pregunti Zapatero amb què compta per acabar la legislatura i, per començar, per aprovar els Pressupostos Generals de l’Estat de l’any que ve’.

Ridao lamenta que ‘els únics brots verds són en forma de pujada d’impostos’

Ridao, que ha fet aquestes declaracions des de Corbera de Llobregat, on ha assistit a la presa de possessió del nou alcalde independentista, Pep Canals, s’ha referit també a la pujada dels impostos que graven el tabac i els carburants anunciada pel govern espanyol. El secretari general ha recordat que ‘amb un any de retard el govern de l’Estat ha admès la gravetat i la cruesa de la situació econòmica, ajustant el quadre macroeconòmic a l’evolució de l’economia real’. En aquest sentit, ha subratllat que l’economia espanyola porta tres trimestres consecutius de recessió, una previsió del PIB negatiu del -3,6% i l’atur fregant el 18%.

‘Els únics brots verds que apreciem són en forma de pujada d’impostos’
, ha lamentat Ridao i ha afegit que ‘no és pujant impostos, ni que siguin indirectes, que sortirem de la crisi’. En aquest sentit, el dirigent independentista ha preguntat al govern espanyol ‘per a quan les reformes del model productiu, per a quan el Pacte d’Estat, aprovat el passat ple de Política General a proposta d’Esquerra, entre agents socials i econòmics, partits i comunitats autònomes, que injecti confiança’. A més, Ridao també ha apostat per reformes en sectors estratègics, com l’energia i el transport, l’educació i el mercat de treball.

Esquerra celebra que el Consultiu blindi legalment el model lingüístic català

D’altra banda, el secretari general ha celebrat que, com apunten algunes informacions, el Consell Consultiu hagi avalat el contingut de la LEC i, ‘en especial, tot l’apartat lingüístic redactat i inclòs per Esquerra, que blinda legalment el model lingüístic de l’escola catalana, que no aplicarà la tercera hora de castellà’. En aquest sentit, Ridao ha apuntat que es ‘consagra el català com a llengua vehicular d’aprenentatge i el sistema d’immersió lingüística’. Un sistema que, ‘lluny de ser discriminatori com diu el PP, garanteix la igualtat d’oportunitats, evita la segregació per raó de llengua i assegura que tots els nens i nenes coneixen, al final de l’etapa d’educació obligatòria, el català, el castellà i una tercera llengua'.