L'acte de campanya a Figueres ha aplegat al voltant de 500 persones

Prop de 500 persones participen a Figueres en l’acte central de campanya d’Esquerra a les comarques gironines

Figueres ha estat la seu aquest dissabte 20 d’abril de l’acte central de campanya d’Esquerra Republicana a les comarques gironines. A l’esdeveniment que s’ha dut a terme a la plaça de l’Escorxador davant prop de 500 persones, el president del Parlament, Roger Torrent, ha explicat que una peça clau de la "cadena republicana" que va del 14 d'abril a l'1-O és "un gegant com l’Oriol Junqueras, a qui voldrien callat, derrotat i submís i que ahir va demostrar, en una roda de premsa que ja forma part de la història d’aquest país, tot el contrari". Torrent també s’ha dirigit a PSOE, PP i Cs: “Senyors Sánchez, Casado i Rivera. Esquerra no va néixer només per gestionar el present i lluitar contra l’acarnissament de l’Estat. Vam néixer per guanyar i fer la República, i això farem”.

El candidat al Congrés Gabriel Rufián, per la seva banda, ha afirmat que “farem cas del que ens va demanar l’Oriol, guanyarem aquestes eleccions i enviarem el missatge al món que Catalunya vol ser lliure”. També ha subratllat la necessitat que "entre tots i totes fem que l’independentisme guanyi les eleccions espanyoles per primera vegada i derrotem la repressió”, i ha explicat que "aquest 28 d’abril ens enfrontem al feixisme 'cool' que representa el front PSOE-Cs", un front que "des d’Esquerra aturarem a les urnes i d’aquesta manera evitarem que Sánchez faci Inés Arrimadas ministra d’Interior, Toni Cantó ministre de Cultura i Juan Carlos Girauta de Defensa”.

Montse Bassa, candidata gironina d’Esquerra al Congrés, ha explicat que cada vegada que parla amb la seva germana, Dolors Bassa, "em demana que no perdi ni una hora per anar-la a veure i que faci campanya per guanyar el proper 28A”. Montse Bassa també ha assegurat que “anirem a Madrid a lluitar contra la repressió, a defensar els interessos dels gironins i les gironins i, que ningú en dubti, a continuar lluitant per la independència de Catalunya”.

A l'acte també ha intervingut Alba Vergés, consellera de Salut, que ha posat de manifest que “des d’Esquerra treballem per una societat que no falli a les persones i als seus drets", i que "d’això va la República per la qual lluitem, la República de les persones, dels seus drets i de les seves oportunitats”. I, finalment, l’alcaldable d’Esquerra Republicana a Figueres, Agnès Lladó, ha parlat de la roda de premsa d'Oriol Junqueras des de la presó i ha explicat que “com ens va insistir l’Oriol, i com estem fent a Figueres, cal treballar per la convivència, la igualtat d’oportunitats, el progrés, el creixement econòmic i fer-ho amb les majories més àmplies possibles”. Ha afegit que “aquest és el gran objectiu de tot l’equip de persones que tinc l’honor d’encapçalar".