Rovira:’ El Dret a Decidir és un tema de país, ERC l’ha ubicat al centre de l’agenda pública i política’

La secretària general i portaveu parlamentària d’ERC, Marta Rovira, ha explicat al Parlament que ‘aquesta legislatura hem aconseguit que sigui la legislatura de la transició nacional, que permeti exercir el dret a decidir. ERC hem fet una primera feina després del 25 de novembre que és ubicar al centre de l’agenda pública i política el dret a decidir. Ara toca que sigui una feina de país o no serà, perquè el dret a decidir l’ha d’exercir el país, totes les forces polítiques parlamentàries que es diuen demòcrates. Totes aquestes forces polítiques siguin o no independentistes, però que sí que estan a favor de l’aprofundiment democràtic i de l’exercici més ampli de la democràcia han de poder donar suport al Govern per a poder exercir el dret a decidir. La transició nacional ha de sumar amb la participació de tots els agents civils, econòmics, socials i culturals del país, és un tema de país’.

Pel que fa al Consell Català per la Transició nacional Rovira ha explicat que té tres funcions molt clares; la primera és la d’impulsar la transició nacional , la segona la d’assessorament i al tercera, i de cabdal importància, la de garantir la participació de totes les forces polítiques, agents socials, econòmics, culturals i civils, de tot el país en aquest procés de transició nacional.

Declaració sobiranista al Parlament

La portaveu parlamentària d’ERC ha explicat que ‘en els propers dies emplaçarem totes les forces polítiques a treballar en una declaració sobiranista de cara al primer Ple del Parlaments que ha de ser consensuada i àmplia perquè ha de ser de país’.

Etiquetes