Rovira: ‘Hem presentat una Declaració de Sobirania, Catalunya és subjecte polític i jurídic del dret a decidir, i esperem rebre el suport dels demòcrates’

La portaveu parlamentària d’ERC i secretària general del partit, Marta Rovira, assegura que en el text definitiu presentat per ERC i CIU deixa de banda partidismes, que és absolutament democràtica, i esperem trobar el suport i consens de la resta de partits polítics que durant la campanya electoral i després de la campanya electoral han defensat l’exercici del dret a decidir

La portaveu parlamentària d’ERC, Marta Rovira, ha explicat avui després que ERC i CIU han registrat la Proposta de resolució d’aprovació de la Declaració de Sobirania i el Dret a Decidir del Poble de Catalunya que ‘hem presentat la proposta esperant que la resta de forces polítiques s’hi sumin perquè el que fem és reforçar l’exercici del dret a decidir i sempre hem entès, des del primer moment, que aquesta és la vocació i la nostra voluntat d’aquesta primera declaració del Parlament de Catalunya que ha de marcar la legislatura de la democràcia. Aquesta és la legislatura que ens ha de permetre exercir del dret a decidir com a poble que som i escollir lliurement el nostre futur polític perquè això és el que hem entès que ens ha demanat la ciutadania després de les passades eleccions del 25 de novembre’.

La portaveu parlamentària d’ERC ha insistit que ‘hem volgut reflectir aquesta voluntat del poble català d’una forma àmplia, d’una forma que entenem que deixa de banda partidismes, que és absolutament democràtica, i esperem trobar el suport i consens de la resta de partits polítics que durant la campanya electoral i després de la campanya electoral han defensat l’exercici del dret a decidir. Catalunya ha de poder decidir el seu camí, un camí que no ha pogut trobar sortida en tots les intents d’encaix a l’estat espanyol i que ara el poble de Catalunya té la legitimitat i el dret de poder decidir’ .

Pel que fa a l’objecte del dret a decidir Rovira ha explicat que serà per decidir quin és el futur polític del nostre país que ‘nosaltres entenem que no pot ser altre que el que els electors van deixar palès el 25 de novembre i s’ha de fer a través d’un instrument, d’un vehicle democràtic i aquí és on esperem trobar el suport de la resta de forces demòcrates i aquesta és la primer gran proposta que havíem acordat ERC i CIU. La resolució definitiva amplia el preàmbul amb més referents històrics que legitimen àmpliament la petició del dret a decidir i que s’afegeixen a la legitimitat democràtica. Respecte de la part declarativa no hi ha hagut modificacions perquè l’exercici del dret a decidir es fonamenta en uns principis universals que no es poden variar, si que se’n han afegit d’addicionals que es contemplen en altres resolucions que han presentat altres formacions parlamentàries.

Rovira ha volgut deixar palès que es tracta d’una Declaració de Sobirania, ‘Catalunya és subjecte polític i jurídic del dret a decidir, és una declaració de sobirania i esperem rebre el suport dels demòcrates que ens permeti posar data a l’exercici de la democràcia’.

Etiquetes