Rovira: 'No donarem suport a uns pressupostos de la CCMA que desmantellen el servei públic'

La secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha assegurat en roda de premsa que 'no donarem suport a uns pressupostos de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals que desmantellen el servei públic'. Rovira ha reiterat el compromís d'ERC en 'la defensa del model públic de la CCMA, amb uns mitjans que ofereixen informació de qualitat al servei de la nostra llengua, la nostra cultura i la nostra nació'. En aquest sentit, ha afirmat que els mitjans de la CCMA són líders de qualitat i d'audiència.

Marta Rovira ha manifestat que, sent conscients de la cojuntura econòmica i política i dels ajustos que poden tornar a afectar Sanitat i Educació, la CCMA no podrà ser una excepció, però també ha recordat que els últims anys la CCMA ha fet 'esforços desmesurats' en comparació amb d'altres àmbits que depenen de la Generalitat de Catalunya. Segons Rovira, 'els mitjans públics de la Catalunya tenen un cost per habitant molt inferior a la gran majoria de països europeus'. 'Els mitjans públics costen a cada català 32 euros l'any', ha afegit.

La secretària general d'Esquerra Republicana també ha asseverat que 'farem una oposició constructiva, fent propostes per millorar l'eficiència i reduir despeses'. Aquestes mesures són, entre d'altres, reduir els sous desorbitats, promoure el diàleg amb els treballadors, reduir el pressupost del CAC o desgovernamentalitzar els mitjans de la CCMA.

Xantatge amb els transplantaments

Sobre la possibilitat que el govern espanyol no pagui les ajudes per a transplantaments a les comunitats autònomes que no compleixin amb el sostre de dèficit fixat per l'Estat, Rovira ha afirmat que 'no entrarem en xantatges sobre un tema tan delicat com les persones que pateixen una malaltia'. La secretària general d'ERC ha deixat ben clar que 'no variarem el nostre argumentari sobre la necessitat d'un repartiment just del sostre de dèficit'. Rovira ha fet referència a la proposta que van presentar ahir al Parlament Europeu els diputats catalans per salvar la despesa pública del govern català. 'Aquesta unitat també s'hauria de visualitzar a Madrid', ha reblat.