Rovira: 'Si tenim diàleg directe amb Europa, el risc d'intervenció pot convertir-se un oportunitat'

La secretària general d'ERC, Marta Rovira, ha alertat que 'davant el risc d'una intervenció de l'Estat espanyol és necessari evitar que es comenci de nou a retallar les partides més socials, les que depenen de les comunitats autònomes i per això cal tenir veu pròpia a Europa, gent que es cregui el país i en defensi el seu autogovern'. 'Cal que el Govern de Catalunya posi al capdavant de la diplomàcia catalana gent que es cregui el país i expliqui la nostra situació a Europa'

La secretària general d'ERC, Marta Rovira, ha demanat al Govern de la Generalitat 'que es cregui el país i posi al capdavant de les delegacions exteriors persones que es creguin el país i expliquin a les institucions europees quina és la nostra situació i que ens en sortiríem com a país si només depenguessin de nosaltres per gestionar els nostres recursos'. Rovira assegura que 'si no ens posem a treballar per tenir diàleg directe coma país amb Europa l'amenaça d'intervenció que plana sobre l'estat espanyol també serà una amenaça per a Catalunya i si treballem per poder establir diàleg amb Europa podem fer d'aquest episodi una oportunitat per al país'.

La secretària general d'ERC ha explicat amb tres exemples les alarmes que desperten a Catalunya amb l'amenaça de la intervenció de l'Estat espanyol:

-A Catalunya significaria haver de fer més retallades en matèries tan sensibles i estructurals com la sanitat i l'educació

-en un moment que Catalunya està lluitant pel seu autogovern i per a fer passos endavant aquesta intervenció seria un cop al dret a decidir sobre els nostres impostos i els nostres recursos.

-Aquesta amenaça d'intervenció sobre l'Estat espanyol és greu per a Catalunya si no treballem per tal de tenir una via directa de diàleg amb les institucions europees i els seus tècnics.

Per aquests motius, ha insistit Rovira, 'cal que el govern surti a Europea explicar la nostra realitat, una eminència en economia com el conseller Mas-Colell ha de poder donar explicacions sobre la nostra situació real com a país i deixar ben clar que ens en sortiríem si poguéssim decidir sobre els nostres recursos'. 'No pot ser' ha dit Rovira 'que els representants catalans a l'exterior parlin de Catalunya com una comunitat autònoma més. Aquesta representació a l'exterior a més es pot recolzar en els empresaris i representants del món de la cultura que actualment ja actuen com a autèntics ambaixadors del país, que se'l creuen i se l'estimen'.