Raquel sans, durant la roda de premsa d'aquest dilluns / Gerard Magrinyà

La portaveu republicana ha recordat que “estem en dies decisius” i que calen avenços en les tres carpetes com si fos una de sola: “La carpeta Catalunya”

La vicesecretària general de Feminismes i LGTBI i portaveu d’Esquerra Republicana, Raquel Sans, ha assenyalat que ens trobem en dies "decisius" per tal d'assolir un acord per a la investidura de Pedro Sánchez. Tot i que ha valorat "positivament" que el president espanyol en funcions es referís explícitament aquesta cap de setmana a l'amnistia, ressalta que encara calen avenços en la "carpeta catalana", que, segons ha dit, inclou tres subcarpetes: “amnistia, resolució del conflicte polític i benestar de la ciutadania", "Sánchez se les ha de prendre seriosament totes tres com una de sola, la carpeta Catalunya", ha afegit.

“L’amnistia per si sola no resol el conflicte, tan sols és l'inici per poder negociar en igualtat de condicions”, ha subratllat la portaveu, afegint que “la immensa majoria de la societat catalana vol decidir el seu futur a les urnes”. “Estan disposats a que governi PP i Vox per no donar resposta a les necessitats de la ciutadania de Catalunya?”, ha asseverat Sans.

D'altra banda, la portaveu ha anunciat que Esquerra Republicana no assistirà a la jura de la Constitució espanyola per part de la princesa Leonor. "No contribuirem d'aquesta parafernàlia que pretén blindar una monarquia que no ha escollit ningú, corrupta", "ens referma en el nostre republicanisme, i que volem una República Catalana justa i igualitària, sense privilegis injustificats com el d'aquesta monarquia", ha afegit.

Finalment, la portaveu republicana ha recordat que aquest pròxim cap de setmana el partit celebrarà l'Assemblea de Dones d'Esquerra Republicana a Sitges, amb més de 200 dones inscrites. "L’objectiu és fer valdre la feina que ha fet Esquerra Republicana a l'hora de feminitzar el partit i d'aplicar la perspectiva feminista en les seves polítiques, i continuar avançant en aquesta tasca perquè encara queda molta feina per fer", ha reivindicat Sans.

Etiquetes