Simó: 'Iniciem un procés històric i la declaració ha de ser clara i inequívoca, Catalunya és subjecte jurídic i polític'

La portaveu nacional d'ERC, Anna Simó, assegura que el consens no és una finalitat en sí mateix i l'ampliació del consens ha de servir a l'objectiu d'exercir el dret a decidir i mai per a diluir aquest objectiu.

La portaveu nacional d'ERC, Anna Simó, ha explicat que 'la declaració del dia 23 al Parlament és un tema carregat de transcendència i respon a la demanda ciutadana expressada l'11 de setembre, el 25 de novembre i també recullen les darreres enquestes'. Simó assegura que 'en l'inici d'un procés històric la declaració ha de ser clara, inequívoca i no donar peu a cap confusió perquè també servirà com a missatge a la comunitat internacional'.

Anna Simó ha insistit que 'la declaració de sobirania no ho seria si acaba sent subsidiària de la voluntat del PSOE o del PP, la sobirania no és delega, ha de quedar ben clar que Catalunya és subjecte polític i jurídic'. 'El consens no és una finalitat en sí mateix i l'ampliació del consens ha de servir a l'objectiu d'exercir el dret a decidir i mai per a diluir aquest objectiu', ha reblat.

Cal ser intransigent amb la corrupció

Simó ha considerat 'tèbia' i de 'marejar la perdiu' la resposta al presumpte cas de corrupció a les files del PP i ha explicat que no n'hi prou a dir que el principal protagonista ja no és militant del partit. Simó ha demanat que 'cal ser intransigent amb la corrupció i calen lleis anticorrupció i incloure al codi penal com a delicte tipificat el finançament irregular de partits polítics'.

La portaveu nacional d'ERC ha explicat que Catalunya s'ha de dotar d'una llei de transparència que arribi al fons.