Simó: 'Les informacions aparegudes son d'extrema gravetat, els partits han de fer propostes contra la corrupció però sobretot donar exemple'

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana ha demanat a la fiscalia anticorrupció que intervingui d'ofici per esclarir les informacions que publiquen aquest dilluns 'El Periódico' i 'El Mundo' sobre una suposada reunió entre la presidenta del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, i l'ex-parella de Jordi Pujol Ferrusola. Es reclama al PPC i també al PSC -que suposadament hauria contractat investigadors privats per enregistrar la conversa- que donin explicacions de manera immediata.

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Anna Simó, ha demanat la intervenció de la fiscalia anticorrupció i ha mostrat la seva indignació arran de les informacions publicades sobre un presumpte cas d'espionatge entre partits i l'ocultació per part de formacions polítiques d'unes informacions que de confirmar-se serien constitutives de delicte. Simó assegura que 'els partits han de fer propostes contra la corrupció i sobretot el que ha de fer és donar exemple'. 'Els partits tenen la legitimitat democràtica per exigir mesures quan , com en el cas d'Esquerra Republicana, portem anys i panys fent propostes en aquesta direcció que sempre han topat amb la negativa tant del PSOE com del PP'

La portaveu d'Esquerra Republicana ha explicat que 'l'obligació del partits com la de qualsevol ciutadà és posar en coneixement de la fiscalia i d'hisenda qualsevol indici de corrupció i sinó es fa estaríem parlant d'un delicte d'obstrucció a la justícia'. Per tant, ha reblat Simó , 'demanem a fiscalia que intervingui d'ofici i posi llum sobre aquestes informacions citant a declarar qui faci falta, líders de partits i testimonis'

Simó ha considerat 'd'extrema gravetat les informacions aparegudes i de confirmar-se de ben segur generen altres preguntes a qualsevol ciutadà com el perquè no es va donar a conèixer per part ni del PP ni del PSC aquestes informacions si es demostra que hi van tenir accés'.

La portaveu d'Esquerra Republicana ha explicat que 'si les informacions fossin certes és molt greu que existeixi espionatge entre partits i també són d'extrema gravetat totes les preguntes que es deriven del fet que unes informacions constitutives de delicte no fossin posades en coneixement de la fiscalia i d'hisenda. Nosaltres com qualsevol ciutadà ens podem fer preguntes sobre quines altres accions s'han derivat del coneixement d'aquestes informacions durant tres anys'.