La secretària general adjunta i portaveu, Marta Vilalta, en roda de premsa / Marc Puig

La secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, reivindica la necessitat dels comptes i apel·la a la responsabilitat de totes les formacions polítiques

“Encetem un any importantíssim”, assegura la secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, en la primera roda de premsa del 2023. “Volem ser útils a la ciutadania”, ha afirmat Vilalta, “cosa que passa per dotar-nos d’uns pressupostos de país”.

En aquest sentit, la portaveu ha destacat que els republicans i republicanes tenen a punt “uns bons pressupostos”, els quals, diu, “inclouen un escut econòmic i social, aporten eines per a la transició verda i garanteixen la prosperitat compartida”. En definitiva, uns comptes “que ajudaran moltíssimes famílies i empreses a tirar endavant”.

Per això, Vilalta ha demanat “responsabilitat” a la resta de formacions polítiques: “que es posin al servei de la gent”. “Estem a la recta final de les negociacions”, ha asseverat la republicana, “no hi ha esculls insalvables”. Mentrestant, ha avançat la portaveu, “s’ha activat la pròrroga pressupostària perquè ningú no pateixi les conseqüències negatives de la dilació”.

Vilalta ha destacat, doncs, la voluntat d’Esquerra Republicana de “fer que les coses passin” i n’ha destacat alguns exemples, com “la incorporació de 3.566 mestres a primària i secundària” o “les passes endavant en l’agenda antirepressiva amb l’eliminació de la sedició”.

No hi ha normalitat a Catalunya

“S’equivoquen, i molt, aquells que verbalitzen que l’independentisme ha desaparegut”. Així s’ha referit Vilalta a les declaracions del ministre de la Presidència del govern espanyol, Félix Bolaños. “El moviment que defensa una República catalana segueix més viu que mai”, ha constatat la republicana, “i aquí no hi haurà normalitat fins que no acabi la persecució política i puguem votar lliurement el nostre futur”.

En aquesta línia, Vilalta ha anunciat que els republicans i republicanes participaran de la concentració convocada pel proper 19 de gener en motiu de la cimera hispano francesa: “Aprofitarem totes les ocasions per reivindicar el nostre projecte”.

Contra l’extrema dreta, de front!

La portaveu no ha volgut cloure sense fer mencionar l’assalt a les institucions del Brasil per part dels partidaris de l’expresident Bolsonaro. Així,Vilalta ha condemnat els fets i ha mostrat el seu suport al President Lula. “La raó de ser de l’extrema dreta és la destrucció de la democràcia”, ha sentenciat la republicana, i ha clos “sempre ens hi trobaran de front”.

Etiquetes