El candidat d'Esquerra Republicana a l'alcaldia de Castelldefels, Jordi Maresma.

Coneix el primer tinent d’alcalde i candidat a l’alcaldia de Castelldefels

Republicà, d’esquerres i independentista compromès; de valors sòlids, Jordi Maresma va iniciar la seva trajectòria com a regidor de l’Ajuntament de Castelldefels el 2015 i actualment n’és el primer tinent d’alcalde. Compromès amb els veïns i veïnes, i amb el seu municipi adoptiu, els últims vuit anys ha treballat per fer Castelldefels una ciutat més inclusiva, feminista, educadora i sostenible. Amb la mateixa convicció que el primer dia, el 2023 torna a entomar el repte d’encapçalar la llista d’Esquerra Republicana a Castelldefels a les eleccions municipals, convençut que la República Catalana es construeix dia a dia des del municipalisme i encara queda molta feina a fer.

Un home aparentment tímid per la seva elevada sensibilitat davant les injustícies socials i un món que vol canviar, que ha volgut explicar-nos una mica més sobre ell. Aquí us detallem 10 curiositats sobre Jordi Maresma.

1. 1. Viu a Castelldefels des de fa 18 anys amb la seva dona i la seva filla, però va néixer a Badalona, d’on és la seva família, i on va passar la seva infantesa i es va formar políticament a la seva joventut. “Vaig tenir l’oportunitat de participar de les lluites compartides dels anys 90. Contra el servei militar i a favor de la pau. En defensa dels drets laborals i les llibertats nacionals. I vaig tenir la sort de poder aprendre al costat de persones de fèrries conviccions com en Toni Lecha, en Josep Maria Cervelló o la Carme Porta.
  2. Va iniciar la seva primera militància a l’esquerra independentista al 1991 i va formar part del sindicat d’estudiants independentistes des d’on es van organitzar les manifestacions contra la Guerra del Golf.
  3. Llicenciat en Ciències de la Informació a la Universitat Autònoma de Barcelona i després es va especialitzar en Arts gràfiques i Edició. La seva primera feina va ser de col·laborador en una revista d’àmbit local. I durant molts anys ha treballat al món editorial on també ha estat enllaç sindical de CCOO.
  4. El seu arrelament a la vida pública de la ciutat el va iniciar col·laborant activament a l’Associació de veïns i veïnes del barri de Vista Alegre, on actualment continua essent soci. També és soci de l’Agrupació de Cultura Popular de Castelldefels on actualment és casteller de Castelldefels.
  5. Va entrar a militar a Esquerra Republicana a Castelldefels el 2014 perquè volia participar activament de la vida política de la seva nova ciutat impulsant un canvi al govern municipal, així és com va decidir implicar-se en el projecte republicà per Castelldefels. “Sempre he tingut present l’aforisme de Joan Fuster: la política si no la fas, te la fan. I te la faran en contra, que va afegir l’altre. Una vegada arrelat a Castelldefels, per trajectòria era inevitable que m’acabés implicant en la millora de l’entorn i del benestar dels meus veïns i veïnes.”
  6. Des de 2015 va tenir clar que Esquerra Republicana és un partit útil a la ciutadania i Castelldefels necessitava un front d’esquerres, progressista i republicà que impedís novament l’accés de la dreta i la dreta extrema al govern de la ciutat, pel que va ser un ferm impulsor de l’actual govern municipal de coalició. “Des de fa vuit anys, treballo per estar al costat de la gent i fer que la política sigui una eina útil per resoldre els problemes del dia a dia i que alhora, ens permeti imaginar un futur compartit que puguem començar a fer possible des de l’avui.”
  7. És un flagrant defensor de l’Estat del Benestar i els serveis públics. És pare de l’escola pública, no té assegurança mèdica privada, ni tampoc carnet de conduir. Li agrada anar a peu o en transport públic a tots llocs i poder relacionar-se amb el seu entorn.
  8. És un apassionat dels llibres, llibreries i biblioteques, i li encanta que el reconeguin com el regidor de la biblioteca. Com a regidor de Cultura des de 2015 ha recolzat el model de la Ramon Fernàndez Jurado i n’ha fet multiplicar per sis el seu pressupost.
  9. També li apassiona el patrimoni històric i la coneixença del territori, ja que té el convenciment que de la coneixença neix la estima, i de l’estima neix la cura del nostre entorn. D’aquí que en els darrers mandats hagi impulsat els 3 centres d’interpretació de la ciutat i l’edició de llibres d’història local, de cultura popular i sobre el territori, amb l’objectiu que enforteixin l’arrelament de la ciutadania.
  10. Planifica les seves vacances en funció de les llibreries A banda de Castelldefels i Badalona, alguns dels seus llocs preferits són Sant Celoni i Vilanova, on acostuma a passar uns dies a l'estiu per desconnectar del dia a dia i, sobretot, fer el que més li agrada, visitar-ne les seves llibreries.