L'alcaldessa de Tremp i candidata d'Esquerra Republicana, Mª Pilar Cases.

Coneix la candidata d’Esquerra Republicana i alcaldessa de Tremp

Republicana, feminista i independentista, la Mª Pilar Cases és la primera alcaldessa de la història de Tremp. Des de 2019 que treballa per impulsar el municipi més gran de tota Catalunya, amb 303 km2 i 28 nuclis de població. Amb la mateixa convicció que el primer dia, el 2023 torna a agafar el repte d’encapçalar la llista d’Esquerra Republicana a Tremp.

Locutora radiofònica, directora i actriu de teatre i apassionada dels esports, la Mª Pilar és una dona propera amb els veïns i veïnes que ens ha volgut explicar una mica més de la seva vida.

Aquí us detallem 10 curiositats sobre la Mª Pilar Cases.

1. Va néixer a Tremp i és la gran de tres germans. Trempolina de cap a peus, la seva família sempre ha estat molt arrelada al municipi.
  2. Els seus pares es van conèixer treballant a Ràdio Tremp. De fet, la ràdio ha format part de la vida de la Mª Pilar i té el títol de locutora radiofònica. De jove, va treballar com a voluntària a la cadena trempolina presentant un programa infantil.
  3. És una apassionada de la música i des de ben petita ja cantava a l’Orfeó de Tremp, una entitat que l’any vinent farà 100 anys d’història.
  4. Era balladora de la colla sardanista de Tremp i va participat en concursos sardanistes de tota Catalunya. Fins i tot van guanyar diversos premis.
  5. Va ser la presentadora i la moderadora del primer debat electoral que es va fer a la cadena de televisió de Tremp que es va crear a mitjans dels 80.
  6. A més de la ràdio, la seva gran passió és el teatre, on va debutar amb només 7 anys, fent el clàssic dels Pastorets, i fins a dia d’avui. A més de ser actriu amateur, la Mª Pilar també ha dirigit obres teatrals i musicals.
  7. L’any 2019, la Mª Pilar es va convertir en la primera alcaldessa de Tremp, el municipi més gran de tota Catalunya, amb 303 km2 i 28 nuclis de població.
  8. És la presidenta del Geoparc Orígens, un segell de qualitat mundial concedit per la UNESCO que avala el gran valor geològic i paleontològic de 19 municipis: Pallars Jussà, Coll de Nargó, Baix Pallars, Camarasa, Vilanova de Meià i Àger.
  9. Casada des de fa 31 anys amb el Josep Maria i mare de 3 fills, l’Aleix, el Xavier i el Roger, el 4 homes de la seva vida que l’animen i l’encoratgen cada dia a seguir aquest viatge.
  10. Gaudeix molt fent senderisme amb amigues i és una gran amant dels esports. Prefereix mirar un partit de qualsevol disciplina esportiva que una pel·lícula. De fet, va estar 8 anys federada en bàsquet i va competir en un equip local.