Alfred Bosch: 'El PP va dur els homosexuals al TC, d'altres els volen portar al psiquiatre, només podem anar cap a la plena normalitat'

El cap de llista per Esquerra-RCat-Catalunya Sí a les eleccions del 20-N, Alfred Bosch, ha defensat aquest dimarts que 'no es faci cap pas endarrere amb els drets del col·lectiu LGTB'. Bosch ha explicat que 'el PP va portar els homosexuals al TC, d'altres volen portar-lo al psiquiatre, però l'únic que podem és anar cap a la plena normalitat d'un col·lectiu que ja porta massa temps patint desigualtats'. Així com ha afegit que 'el PP no diu la veritat quan diu que tan sols vol canviar el nom del matrimoni entre persones del mateix sexe, per dir-ne unió civil. El canvi del nom implicaria un atac a la igualtat i a la dignitat de les parelles del mateix sexe. És més, el text del recurs presentat pel PP al TC va més enllà i pretén anul·lar el dret d’aquestes parelles a adoptar conjuntament'.

Bosch ha explicat que 'malgrat el risc d’involució dels avenços en matèria de drets i llibertats, defensarem, a capa i espasa, els preceptes de la Llei 13/2005: El matrimoni tindrà els mateixos requisits i efectes quan els contraents siguin del mateix o de diferent sexe, comptarà amb igualtat de drets i obligacions' per a afegir que 'desenvoluparem polítiques per a la igualtat d’oportunitats i de drets de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals (LGTB) en els àmbits competencials de l’Estat'. Finalment ha anunciat que 'impulsarem el conjunt de polítiques antidiscriminatòries amb expressa defensa del dret a la diferència i a l’orientació sexual de les persones'.

El candidat independentista ha escoltat les preocupacions dels diferents membres del col·lectiu i ha s'ha compromès a defensar les seves propostes.