Amb el rescat, el Govern renuncia a la poca sobirania que ens queda i obre les portes als homes de negre de Montoro

La portaveu d’Esquerra Republicana, Anna Simó, ha qualificat de ‘paradoxa’ la decisió del Govern de la Generalitat d’acollir-se al fons de liquiditat del govern espanyol per demanar 5.000 milions d’euros, ‘quan cada any 16.000 milions d’euros dels nostres impostos se’n van a Madrid i no tornen’.

Segons Simó, amb aquesta decisió ‘renunciem a la poca sobirania que ens queda, ja que les condicions no les posa la Generalitat i obrim les portes del departament d’Economia i Finances als homes de negre de Montoro’. En aquest sentit, ha alertat que en cas de no complir amb el sostre de despesa fixat per l’Estat, el govern espanyol ‘podrà suspendre les nostres competències en gestió pública’.

La diputada independentista ha reiterat que ‘el camí no és acollir-se al fons de liquiditat’ i ha proposat tres alternatives: ‘hisenda pròpia, convocatòria d’un referèndum d’independència o declaració unilateral d’independència’. ‘En tots aquests casos el Govern de la Generalitat comptarà amb el suport d’Esquerra Republicana’, ha afirmat Simó, que ha afegit que ‘el Govern ha de triar entre deixar-se ajudar per ERC i el poble de Catalunya o deixar-se lligar de mans i peus pel PP’.

La manifestació de la Diada

Anna Simó també s’ha referit a les declaracions del portaveu del Govern, Francesc Homs, que ha afirmat que una assistència massiva a la manifestació de l’11 de setembre reforçaria la posició del govern català en la negociació pel pacte fiscal. La portaveu d’ERC ha advertit que ‘el poble de Catalunya no són peces que el Govern pugui moure sobre un tauler d’escacs’ i que ‘no es pot utilitzar una manifestació de caire clarament independentista per fer pressió per un pacte fiscal sobre el qual el govern espanyol ja s’ha pronunciat de forma negativa’. ‘El poble sortirà al carrer per reclamar la independència i no el pacte fiscal’, ha reblat Simó, que ha tornat a demanar ‘valentia’ al Govern de la Generalitat.