Treballem per fer d’uns pressupostos autonòmics, els pressupostos de transició nacional

Després que, dimecres passat, Esquerra tanqués l'acord amb CiU per fer unes eleccions el 27-S que permetin obtenir el mandat democràtic per la independència, s'han reiniciat les negociacions pels Pressupostos de la Generalitat del 2015 i la Llei de Mesures. 'Treballem per fer d'uns pressupostos que se'ns van presentar com a autonòmics, els pressupostos de la transició nacional', ha declarat el portaveu adjunt del Grup Parlamentari d'ERC, Pere Aragonès, aquest dimarts.

Esquerra treballa, així, per aconseguir uns pressupostos que tinguin 'un clar accent tant en les polítiques socials destinades a les persones més desafavorides, com en la construcció de les estructures d'Estat del nou país'.

'La gestió i recaptació de tots els impostos de Catalunya a partir de la Hisenda Catalana ens permetrà dur a terme polítiques socials que cobreixin les necessitats reals del país'
, ha explicat Aragonès. Concretament, Esquerra vol incrementar la dotació pressupostària en àmbits socials com les ajudes a la dependència, la Renda Mínima d'Inserció, i la pobresa energètica, entre d'altres.

'La construcció de la independència i d'una societat més justa conflueixen en la construcció de la República Catalana'
, ha explicat el diputat.

A favor de la revisió del cas 4-F
Esquerra també ha demanat que es reobri el cas 4-F i s'ha mostrat disposada a donar suport a la declaració institucional que la CUP ha anunciat que impulsarà. 'Una democràcia de qualitat ha d'estar oberta a versions que contradiguin les oficials: el que és més important és arribar a la veritat', ha afirmat Aragonès.