Prioritzem les estructures d'estat bàsiques, que són la Hisenda pròpia i la Seguretat Social

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Anna Simó, ha explicat avui en roda de premsa que aquesta setmana és crucial per aprovar uns Pressupostos que han estat millorats dins del marge disponible i que serveixen per aprofundir en l'accent social i preparar les estructures d'Estat de cara a l'assoliment d'una majoria independentista el 27S. Simó ha afirmat: 'Prioritzem les estructures d'estat bàsiques, que són la Hisenda pròpia i l'Agència de Protecció Social, la futura Seguretat Social catalana'.

La portaveu d'ERC assegura que 'estem fent uns Pressupostos que afronten un procés d'independència. Per nosaltres segueixen sent uns Pressupostos insuficients perquè es mouen dins de la insuficiència financera i la insuficiència de competències. Hem millorat el projecte, hem augmentat la renda mínima i s'impulsen projectes educatius alhora que es reforcen estructures d'estat. No es poden improvisar les estructures d'estat, cal construir ja els embrions, i com més aviat tinguem damunt la taula el model de país que volem, més aviat podrem concretar els pressupostos que necessita el país'.

Simó ha explicat que 'volem la resta de forces polítiques a favor de la independència a l'acord, hi ha d'haver un pacte previ a les eleccions de totes les forces que van acordar la data i pregunta del 9N per preparar unes eleccions que seran de caràcter referendari'.