Bosch adverteix que tant PP com CiU rescataran el transvasament de l'Ebre

El cap de llista d'ERC- Rcat- Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha alertat des de l'acte central de campanya de les Terres de l'Ebre, a Amposta, el que pot representar una aliança PP i CiU: 'A les Terres de l'Ebre sabeu millor que ningú el que comporta la comunitat autònoma del No, la comunitat autònoma on ells decideixen endur-se l'aigua de l'Ebre, on ells decideixen posar-vos un cementeri de residus nuclears, on ells decideixen que els trens passen de llarg, mentre que nosatres us proposem la República del Sí, la República de la nova cultura de l'aigua, la República de la Reserva de la Biosfera, la República del progrés per a un territori que es troba ubicat al mig del corredor del Mediterrani; us proposem que part d'aquest progrés també s'aturi aquí, a la Vegueria de l'Ebre'. Però malauradament, ha assenyalat, 'venen anys on tornarem a reviure malsons del passat; tornarem a veure com l'aliança entre Rajoy i Duran posarà de nou el PHN i el cementeri nuclear damunt la taula'.

Bosch ha emfatitzat, tanmateix, el seu compromís amb el País i amb l'Ebre. 'Garanteixo el meu compromís com a futur diputat a treballar al costat de la gent de l'Ebre per una nova cultura de l'aigua i per la dignitat d'aquestes terres. Tornarem a lluitar, tornarem a sofrir i tornarem a vèncer als que volen eixugar l'Ebre amb transvasaments, perquè tenim la raó de la gent i tenim el deure patriòtic de defensar tot el país'.

Davant la possibilitat que el PP restitueixi el Plan Hidrológico Nacional, davant les demandes d’aigua de l’Ebre efectuades des de diferents institucions del País Valencià i Múrcia, ‘Esquerra Republicana manté el compromís en la defensa del riu Ebre i les Terres de l’Ebre, i s’oposarà des de totes les institucions a un transvasament. ERC entén que la defensa del riu Ebre és un tema de país i no només de les Terres de l’Ebre’.

La coalició independentista d'ERC- Rcat- Catalunya Sí proposa, entre altres mesures, desestimar completament els grans transvasaments (Ebre o Roine) així com totes aquelles actuacions i mesures que signifiquin, de facto, la interconnexió de conques i, per tant, transvasaments encoberts. Exigir les transferències de capital necessàries per a l’execució de les infraestructures previstes en el Pla de Gestió de Conca del districte fluvial de Catalunya que competen a l'Administració General de l'Estat. Reclamar el compliment dels compromisos contrets per l'Administració de l'Estat en la preservació i recuperació del Delta de l'Ebre. Traspàs de plenes competències en disponibilitat i gestió dels recursos hídrics, establint un nou districte sota règim especial per a l’àrea de conca de l’Ebre i de la Garona sota l’administració de la Generalitat de Catalunya, amb el traspàs del l’ordenació i la concessió dels recursos i els aprofitaments hídrics i les funcions d’administració i control de la qualitat del domini públic hidràulic.