Bosch: 'La proposta de Montoro ens porta a la tragèdia grega, no serem còmplices d'aquest disbarat'

El portaveu d'ERC-CatSí al Congrés, Alfred Bosch, ha valorat l'anunci del ministre Montoro de 'la flexibilització del sostre de dèficit per les comunitats autònomes a l'1'2% absolutament insuficient '. Bosch ha explicat que 'les coses cal parlar-les tenint en compte el conjunt de variables; una d'elles és el sostre de dèficit, un altra és el deute de l'Estat espanyol envers Catalunya i això també s'ha de tenir en compte, el dèficit fiscal, tots aquells impostos que es creen des de Catalunya i que l'Estat es queda impedint que augmentem els ingressos, i la xifra de l'1'2% és clarament escassa i per sota del que caldria per les necessitats de Catalunya. Nosaltres no l'acceptarem perquè ens porta a la ruïna és un disbarat'.

Alfred Bosch ha insistit que demanem que es parli del conjunt de variables que afecten la despesa a Catalunya, 'si s'apliqués només aquesta flexibilització de l'1'2%, sense cap de les altre canvi, ens porta a la tragèdia grega perquè les retallades que hauríem de fer serien superiors a les que ha hagut de fer Grècia. No podem portar la societat catalana i el nostre estat del benestar a aquest nivell de desballestament, no serem còmplices d'aquest disbarat.'

El portaveu d'ERC al Congrés assegura que no es pot fixar una xifra, 'no podem parlar aïlladament només d'un sostre de dèficit i de quin seria el llindar que ens satisfaria a nosaltres, hem de parlar del conjunt de mesures econòmiques que determinaran el més important, quins recursos tindrem per satisfer les necessitats de Catalunya. La gent és el més important, no les xifres ni l'exercici acadèmic, sinó quants recursos podem dedicar al benestar de les persones'.

Bosch ha explicat que cada cop hi ha més arguments que refermen que la única sortida és la independència fiscal i la independència política, l'estat propi, 'ERC vol la independència de Catalunya, i Catalunya hauria de dialogar directament amb les autoritats europees i si això fos això amb les dades actuals no estaríem parlant de sostre de dèficit sinó de com emprar el nostre superàvit, perquè els recursos que generem a Catalunya son prou com per compensar els deures que s'han generat en els últims anys.'

Alfred Bosch assegura que 'l'Estat espanyol actuant com a intermediari amb la UE ens surt molt car, és un comissionista molt car. Si la UE flexibilitza, i és un supòsit, fins el 6'3%, Montoro diu que a les comunitats autònomes els correspon un 1'2%. Per tant l'Estat es torna a quedar quatre punts per l'escàs punt que permet a Catalunya. Aquesta comissió és un escàndol, una part del pastís absolutament desproporcionada. Això referma les nostres conviccions que disposant d'un Estat propi i tenint un diàleg obert i directe amb Brussel·les hi sortiríem guanyant molt'.