Bosch: 'L'aposta per la internacionalització dels productors de vins i caves és el camí a seguir'

El candidat d'ERC-RCat-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha assistit aquest dimarts 1 de novembre a la Diada de Tots Sants de Vilafranca. Bosch ha aprofitat per a reunir-se amb membres de la direcció dels Castellers de Vilafranca, així com per a felicitar l'escriptor Jordi Llavina pel seu recent premi Octubre de poesia. Llavina ha donat suport a la candidatura independentista que encapçala Bosch.

Durant la visita a Vilafranca, Bosch ha volgut posar l'èmfasi en la importància dels vins i caves, una producte punter que es dóna a conèixer al món cada vegada més i ha recordat que 's'ha passat d'exportar el 54% l'any 2005 fora de l'estat a fer-ho més d'un 60%, en una clara aposta per la internacionalització i l'aposta per a nous mercats per a uns productes tant nostres'. Bosch però ha volgut tenir present també els pagesos que cobren el raïm per sota del preu de cost, i és per això que ha demanat que, com els castellers, fem les coses amb 'força, equilibri, valor i seny'. Uns principis que 'també hem d'aplicar a l'economia, a l'exportació. Pensant en global, tenint força, valor i seny per a internacionalitzar però també buscant l'equilibri perquè els pagesos cobrin un preu just pel raïm'.

El candidat ha apostat pel consum de productes de la terra perquè 'la millor manera de reconèixer els vins i els caves, la millor manera d'estar al costat dels pagesos i els elaboradors és consumint els productes de la terra'. Una via que 'ens permetrà resoldre els preus per sota dels costos de producció que avui es paguen als pagesos' alhora que també és la via per posar en valor 'una producció de qualitat. Les excel·lències d'aquest país les hem de donar a conèixer amb més ganes i ens ho hem de creure'.

Bosch ha reclamat que 'l'administració eviti les traves burocràtiques per a la creació d'empreses i que aposti obertament per a l'internacionalització' amb la territorialització dels recursos de l'ICEX a ACC1Ó o l'establiment de fórmules de compensació de les pèrdues a l'impost de Societat d'Unions Temporals d'empreses i altres fórmules cooperatives que apostin pels mercats internacionals. El programa de la coalició també proposa una línia de crèdits ICO a interès reduït per a la inversió de pimes en nous establiments productius en mercats emergents.

Bosch també ha volgut respondre a la vice-presidenta Ortega per carregar contra els municipis petits i ha afirmat que cal que 's'elimini la diputació i s'aposti per les vuit vegueries, no que s'intenti carregar els problemes que tenen els ajuntaments als seus servidors públics'. 'Cal recolzar als ajuntaments, no atacar-los', ha sentrenciat.

Suport de Llavina

L'escriptor penedesenc, Jordi Llavina, ha acompanyat a Bosch durant la visita a Vilafranca i ha volgut donar el seu suport a ERC. 'Des de que tinc ús de raó que he donat suport a Esquerra, sempre he donat suport a l'independentisme seriós, per tant ho seguiré fent' ha conclós.