Bosch: 'Liberalitzar els horaris comercials seria donar via lliure a que el peix gran es mengi el peix petit'

El cap de llista d'Esquerra-RCat-Catalunya Sí Alfred Bosch, en una visita als Encants del Mercat de Sant Antoni, ha pogut conversar amb els botiguers per tal d'escoltar les seves propostes, i ha constatat que hi ha plena coincidència amb la necessitat de defensar el model de petit comerç de proximitat que fa Esquerra 'recolzem els comerciants i els emprenedors compromesos amb els nostres barris i ciutats, amb el nostre país. El comerç localitzat en trama urbana vertebra les nostres ciutats, genera ocupació, seguretat, relacions socials, integració... i a l'hora ajuda a combatre l'especulació urbanística.'

Bosch s'ha mostrat obertament en contra del model comercial de liberalització d'horaris perquè 'és permetre que el peix gran es mengi el peix petit, és signar la sentència de mort del petit comerç'. Tal com ha explicat el candidat, 'la primera prioritat ha de ser impedir les invasions competencials i defensar, doncs, el grau de sobirania assolit davant del possible desplegament 'il·legal' de polítiques estatals. El contrari comportarà la desaparició del nostre model de comerç i, per tant, es fa imprescindible, també des d'un enfocament sectorial, la lluita per la plena sobirania de la nació catalana'. Entre les propostes que ha explicat Bosch també cal destacar la reclamació que, 'd’una vegada i per totes, es territorialitzin la totalitat dels recursos que l’Estat destina a polítiques de comerç per tal que els gestioni directament la Generalitat de Catalunya segons la realitat del sector a casa nostra'.

Un cara a cara en blanc i negre

Respecte del cara a cara entre Rajoy i Rubalcaba, el candidat d'Esquerra-RCat.-Catalunya Sí, Alfred Bosch, l'ha qualificat de 'debat en blanc i negre, un debat entre dos candidats de dos partits que no dialoguen, que no escolten i que al final sempre s'acaben entenent, un debat on Catalunya no hi serà present'. 'Un debat', ha reblat Bosch, en què 'tots dos comparteixen la voluntat de fer de Catalunya un país i una economia més feble i més depenent d’Espanya'. A mode d'exemple, el candidat ha dit: 'ningú no defensarà el corredor del mediterrani, ningú no defensarà un model fiscal que afavoreixi el nostre desenvolupament; cap dels dos defensarà un estat plurinacional, cap dels dos defensarà el nostre model d’immersió lingüística.'