Canet defensa l’esmena a la totalitat a la llei per al nou finançament de RTVE que CiU i PSOE rebutgen

El diputat d’Esquerra al Congrés Francesc Canet ha defensat l’esmena a la totalitat a l llei de finançament de RTVE per tal d’aturar una llei feta ‘amb presses’ i que pot suposar fer ‘desaparèixer del mapa les televisions autonòmiques, particularment aquelles pertanyents a comunitats històriques i amb llengua pròpia, que van néixer abans de la Llei del tercer canal, per la seva voluntat d'afirmació cultural i nacional i implicades per tant en obstinacions de normalització lingüística’.

Canet ha explicat que la llei ‘ve a ser l'avantsala d'una LOAPA audiovisual, d'un procés de centralització cultural que trencaria els principis de pluralitat cultural i lingüística i que RTVE incompleix a pesar del mandat del Congrés’. El diputat independentista ha considerat que ‘el president Zapatero vol lligar curt la televisió pública estatal per afavorir els interessos del seu entorn, i per fer-ho no està sol. Una vegada més, com ve succeint últimament, els seus interessos també coincideixen amb els del principal partit de l'oposició’, un fet que es justifica ‘per les mateixes raons: el repartiment de l'espai audiovisual espanyol entre els seus mitjans afins’. Canet ha explicat que amb aquesta llei ‘s'obriran les portes al desmantellament com organisme estatal, a la seva privatització, bé progressivament, bé de manera radical ja que els beneficiaris d'aquest pla maquiavèl·lic no serien altres que els que avui tenen previst beneficiar-se de la llei, les televisions privades, que són també les que han pressionat per tal de fer que la llei s’aprovés amb les presses que s’ha fet’.

Etiquetes