Canet sol·licita la compareixença de Blanco per explicar la situació dels trens regionals

El portaveu d'Esquerra a la comissió de Foment, Francesc Canet, ha anunciat la sol·licitud de compareixença del Ministre de Foment, José Blanco, per tal de donar explicacions sobre els trens regionals.

Un exemple clar, segons Canet, és la situació actual de la línia de tren Portbou-Girona-Barcelona, que ha portat a la Plataforma d'usuaris de Renfe de les comarques gironines a aturar per segona vegada un tren a l'estació de Sant Celoni per protestar contra els freqüents retards de la línia i els recents increments de preu dels bitllets que ha imposat la companyia.

Canet ha dit que per a Esquerra 'aquest itinerari, que és un dels més concorreguts i rendibles de l'Estat, pateix una falta d'inversions que ha portat freqüents avaries que s'han vist agreujades per les actuals obres del Tren de Gran Velocitat i, en conseqüència, constants retards i molèsties pels usuaris', si bé ha recordat que aquest és només un exemple, si no ‘que els ho preguntin als habitants de les Terres de l'Ebre', ha afirmat. A més, l'entrada en funcionament de nous trens de mitja distància ha suposat l'increment dels preus del bitllet.

Canet ha explicat que Esquerra Republicana de Catalunya ja va presentar el mes de març una proposició no de Llei per demanar millores a la línia de tren Portbou-Girona-Barcelona, així com una altra per a la millora del sistema de comunicació d'incidències de la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà.

Canet ha afirmat que ‘no ens quedarem amb la compareixença de Blanco', sinó que s'ha compromès a preguntar al ministre en la propera sessió de control sobre la situació que pateixen els trens regionals I els seus usuaris.

Etiquetes