Castellví: 'La LEC ha de tenir fermesa i determinació en els seus objectius, i això sempre comporta un risc de resistències socials'

Davant de les manifestacions dutes a termes avui contra la Llei d'educació de Catalunya, la vicesecretària general de Política Sectorial d'Esquerra, Alba Castellví, ha manifestat que 'l'elaboració de la LEC és un esdeveniment històric i singular que no admet comparacions amb altres processos legislatius perquè aquesta serà la primera llei educativa pròpia que es promulga a Catalunya. Ha de tenir fermesa i determinació en els seus objectius, i això sempre comporta un risc de resistències sectorials'.

Castellví veu 'necessari que tots els agents de la comunitat educativa expressin la seva posició al respecte', ja que 'les mobilitzacions, sempre legítimes, inclouen plantejaments que serà bo incorporar a la Llei en el tràmit parlamentari'. 'Així, estem convençuts que el text final serà millor que el projecte, que de fet ja millora les bases que va presentar inicialment el Departament', ha afegit.

La vicesecretària general de Política Sectorial d'Esquerra ha recordat que 'la LEC respon a un procés ja iniciat amb l'anterior Govern i que per Esquerra ha de ser l'expressió del compromís contret pel Pacte Nacional per a l'Educació. Ha d'obtenir el màxim consens social i polític, tal com va ser el cas del Pacte, i incorporar-hi les preocupacions dels sindicats i de les mares i els pares'.