Dia Internacional contra la LGTBIfòbia: fem la República de la diversitat

Esquerra Republicana se suma un any més a la celebració del Dia Internacional contra l’homofòbia, la lesbofòbia, la bifòbia i la transfòbia. Tal dia com avui de 1990, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) decidia retirar l’homosexualitat de la llista de malalties mentals, i des de llavors aquesta s’ha convertit en una jornada de denúncia de les discriminacions que pateixen les persones LGTBI i de reivindicació dels seus drets.

“El 17 de maig és una data per recordar que arreu del món moltes persones són perseguides per la seva orientació sexual o identitat de gènere i veuen vulnerats els seus drets bàsics”, explica el responsable de la Coordinadora LGTBI d’ERC, Xavi Florensa. L’homosexualitat és perseguida a gairebé 80 països, en alguns es castiga amb cadena perpètua o, fins i tot, pena de mort; moltes legislacions avalen i, de fet, promouen la LGTBIfòbia; i es continua patologitzant les persones trans.

A Catalunya, hem estat pioners en aprovar la Llei 11/2014 contra la LGTBIfòbia, però encara tenim molt camí per recórrer. L’any passat, l’Observatori contra l’Homofòbia va registrar al seu informe 111 incidències per LGTBIfòbia a Catalunya, i cal tenir en compte que la gran majoria de persones que l’han sofert no l’han denunciat, per tant la realitat de la LGBIfòbia és molt més àmplia.

L’informe també indica que gairebé la meitat de les incidències registrades són agressions (47,7%), una dada que inclou agressions físiques, verbals, assetjament, amenaces i vexacions.
Esquerra Republicana vol revertir aquestes dades incidint en diversos àmbits, com l’educatiu (per tal de fer els centres més segurs i respectuosos amb la diversitat) o l’esportiu. També és conscient que cal dedicar una atenció especial als col·lectius més vulnerables davant d’aquesta discriminació, com les persones amb discapacitat funcional, els i les joves, la gent gran o les persones trans.

Cal incorporar la perspectiva de la diversitat sexual i de gènere a totes les polítiques que es fan des de les diferents institucions, ja que la seva posada en pràctica no només suposa un benefici per a les persones LGTBI sinó per al conjunt de la societat
Xavi Florensa Coordinadora LGTBI d’ERC

"Cal incorporar la perspectiva de la diversitat sexual i de gènere a totes les polítiques que es realitzen des de les diferents institucions, ja que la seva posada en pràctica no només suposa un benefici per a les persones LGTBI sinó per al conjunt de la societat”, assegura Florensa.

Al manifest en motiu del Dia Internacional contra l’homofòbia, la lesbofòbia, la bifòbia i la transfòbia, els republicans exigeixen la retirada immediata de l’article 155 i recuperar el control de les institucions per tal d’acabar el desplegament reglamentari de la Llei 11/2014. També volen reprendre les polítiques engegades el mandat anterior, com la garantia dels drets reproductius de les dones lesbianes i bisexuals (una demanda històrica) o el nou model de salut trans que despatologitza la transsexualitat.

En definitiva, el partit vol seguir fent passos endavant amb el moviment LGTBI i s’adhereix als actes organitzats per diferents associacions i institucions arreu del territori, convençut que cal lluitar per una República de persones lliures basada en els principis de respecte a la diversitat i la garantia dels drets.

Etiquetes