ERC comunica per carta al ministre Montoro la voluntat d’iniciar un procés unilateral de constitució de la hisenda nacional catalana per fer viable el procés de secessió de l’Estat espanyol

Puigcercós i Bosch han substituït l’actual rètol de l’Agencia Tributària pel de la Hisenda Nacional catalana en un acte on s’ha reivindicat la construcció de la Hisenda catalana i s’ha insistit que no es pot anar a Madrid a reeditar cap pacte fiscal sinó a informar que Catalunya està construint la hisenda pròpia.

El president del grup parlamentari d’ERC, Joan Puigcercós, ha explicat en un acte davant de la delegació d’hisenda a Barcelona que ‘ERC diu que no hem de parlar de pacte fiscal, no podem reeditar cap pacte que serà incomplert per l’Estat espanyol, parlem de concert econòmic, parlem de recaptar tots els impostos per part de Catalunya que és l’única opció que funciona, no es pot anar a Madrid a reeditar cap pacte fiscal sinó a informar que Catalunya està construint la hisenda pròpia’. Durant l’acte, que ha culminat amb la substitució del rètol de l’Agència Tributària per un de la Hisenda Nacional de Catalunya, Puigcercós ha recordat que ‘del 1886 al 2012 han marxat de Catalunya 287mil milions d’euros i no han tornat, és l’equivalent a més d’una quarta part del dèficit públic espanyol, i això per l’economia catalana, per les empreses, els autònoms, les polítiques socials i la ciutadania és un llast i molts dels actuals problemes que patim estarien resolts’, ha afegit.

Puigcercós ha insistit que ‘malgrat que Catalunya ha fet 5 pactes fiscals amb l’estat, mai no ha pogut solucionar el problema del dèficit, l’espoli ha continuat i en aquest moment és del 8’4% del PIB català, 16 mil milions d’euros cada any’. El president del grup parlamentari d’ERC ha insistit que ‘l’estat ha incomplert aquests pactes fiscals de la mateixa manera que ha incomplert qualsevol acord que ha acabat convertint en paper mullat’ i com a exemple ha citat el fons de competitivitat i la disposició addicional tercera de l’EAC en matèria d’inversió en infraestructures. Des d’ERC diem que ‘no ens val cap pacte fiscal que signifiqui perpetuar el model, la solució és la república catalana i mentrestant Catalunya ha de disposar de tos els impostos i ha de disposar del control de tots els impostos que paguen tots els ciutadans, empreses i famílies catalanes, només així, recaptant tos els impostos, inspeccionant-los, i gestionant-los podem començar a tenir un marge per a que Catalunya pugui començar a sortir de la crisi mentre no ho recaptem tot Catalunya estarà immersa en la crisi i per tant nosaltres diem que hem de posar la primera pedra de la independència de Catalunya controlant una eina fonamental de l’estat modern com és la hisenda i els impostos’.

Carta al ministre Montoro

El president del Grup Parlamentari d’ERC, Joan Puigcercós, i el portaveu d’ERC-RCat-Catalunya Sí al Congrés de Diputats, Alfred Bosch, han registrat a la delegació d‘hisenda de la Plaça Letamendi de Barcelona una carta dirigida al ministre d’Hisenda i Administracions Públiques del govern espanyol, Cristóbal Montoro. Alfred Bosch ha explicat que ‘amb aquesta carta li volem dir al senyor Montoro que ja n’hi ha prou, que som perfectament capaços d’administrar els nostre recursos, ho vulgui o no el senyor Montoro serem lliures, serem independents, recaptarem els nostres impostos i farem que aquest país sigui més just i que no hagi d’anar pidolant a Espanya préstecs que humilien el poble de Catalunya’.

Bosch assegura que ERC ‘estarem al costat de la gent de Catalunya per dir-li al senyor Montoro i al poder espanyol en general que ja no ens acontenten les molles i volem el pa sencer'. Li diem al ministre d’Hisenda, Cristòbal Montoro, que ‘tregui les seves mans de la caixa catalana, que l’administrarem els catalans i que, si ell per la porta del darrere i a través de decrets llei i fons de liquiditat el que vol és controlar l’economia catalana i acabar amb l’autogovern català, el que ha de fer si vol el poder de Catalunya i exercir com a president de la Generalitat que es presenti a les eleccions a veure quins resultats obté. Per la porta del darrere no permetrem que ens pispin la cartera i que a més a més vulguin acabar amb l’autogovern de Catalunya’, ha reblat Bosch.