ERC es felicita per la decisió del TC d'avalar la Llei del matrimoni entre persones del mateix sexe

Davant de la recent decisió del Tribunal Constitucional (TC) de desestimar el recurs d’inconstitucionalitat presentat pel Partit Popular (PP) contra la Llei del matrimoni entre persones del mateix sexe, des d’ERC volem manifestar el següent:

- Com a impulsors de la llei del matrimoni entre persones del mateix sexe al Congrés dels Diputats i de la llei d’adopció al Parlament de Catalunya, celebrem que el Tribunal Constitucional (TC) hagi decidit desestimar el recurs contra aquesta llei, que va presentar el Partit Popular l’any 2005, tot i lamentar que hagi trigat 7 anys a fer-ho.

- Celebrem que set anys després de la seva aprovació, la llei del matrimoni hagi permès l’equiparació legal del col·lectiu LGTB pel que fa a drets bàsics com el matrimoni i l’adopció. També que s’hagi facilitat la regularització de moltes famílies lesbianes i gais que s’havien constituït sense cap empara legal, a banda de visibilitzar i normalitzar socialment el fet LGTB a Catalunya i a l’Estat.

- Lamentem l’estratègia del Partit Popular d’intentar guanyar als tribunals allò que perd als hemicicles o a les urnes, així com la presentació d’aquest recurs, que permanentment s’han negat a retirar, i que ha posat en dubte durant 7 anys els drets de les persones lesbianes i gais a contreure matrimoni i a poder adoptar.

- Demanem al Partit Popular que deixi de posar obstacles i se sumi a la defensa dels drets del col·lectiu LGTB, assumeixi la diversitat de models familiars i contribueixi, amb els seus posicionaments i les seves polítiques, a avançar cap a una societat lliure d’homofòbia vers les persones LGTB.

- Des d’Esquerra ens comprometem a continuar treballant per aconseguir la igualtat real i a construir un país per a tothom, amb llibertat i igualtat de drets. També animem a tothom a participar a la concentració que tindrà lloc demà a les 18h davant el monument LGTB del Parc de la Ciutadella i que està organitzada per diverses entitats del col·lectiu LGTB.

Etiquetes