ERC fa possible un nou mètode per detectar pisos buits a Barcelona i fer així un cens fiable

Jordi Portabella, president del grup municipal d'ERC, ha aconseguit una passa més per fer una política d’habitatge 'encertada i el més afinada a les necessitats actuals de Barcelona'. Ha estat gràcies a una proposició que s'ha aprovat per unanimitat al Plenari mitjançant la qual l’Ajuntament amplia els mecanismes de detecció de pisos buits a la nostra ciutat amb l’objectiu de fer un cens que permeti elaborar polítiques actives d’habitatge per incorporar nous habitatges al programa de cessió per habitatges de lloguer social i a la Borsa de d’habitatge de lloguer de l’Ajuntament de Barcelona.

Portabella considera que per fer una política d’habitatge amb funció social és essencial la informació sobre el parc d’habitatge i, en aquest sentit, ha lamentat que 'les notícies sobre censos d’habitatges buits a Barcelona generen alarma social, sobretot perquè es donen xifres sobredimensionades, fruit d’unes dades estadístiques i del padró que tots sabem que no són prou fiables'.

El 2013 L‘IDESCAT situava el parc d’habitatge desocupat a l’entorn del 10’8%, però tant els registradors com professionals del sector i col·legis professionals situen el parc buit entre el 3% i el 6%. L’Ajuntament de Barcelona, ja va fer un estudi per veure quina era la realitat dels 85.400 habitatges considerats buits. L’11,8%, no es podien considerar habitatges buits ni ocupats, per diversos motius: canvi d’ús i estar ara destinats a activitats econòmiques per haver-se afegit a altres habitatges, per haver estat enderrocats o altres motius semblants. El 66’1% estaven realment ocupats i només el 22’1% estaven realment buits. Per tant, la xifra total d’habitatges considerats oficialment buits, en el moment de l’estudi, era de 18.874 que representaven el 2,82% del total de l’estoc d’habitatges existents a Barcelona.

Etiquetes