Esquerra Republicana exigeix el tancament del CIE de la Zona Franca

El diputat al Congrés, Joan Tardà, i Jordi Portabella, president del grup municipal a l'Ajuntament de Barcelona, van participar aquest dissabte, al costat de més d'un miler de persones, en una cadena humana que va encerclar simbòlicament al Centre d'Internament d'Estrangers (CIE), a la Zona Franca. Una acció emmarcada en la campanya 'Tanquem el CIE', en la que estan ja adherides 160 entitats, partits i sindicats i prop de 1.500 particulars per reclamar la clausura del centre perquè, apunten, vulneren els drets humans més bàsics.

Tardà ha denunciat va tornar a denunciar la situació de “limbo jurídic” d’aquestes presons per persones que només han comès una falta administrativa. Tardà ha afirmat que “això fa pudor de podrit, no perquè les persones que estan tancades no tinguin dignitat, sinó perquè aquí dins es podreixen els drets humans”.

El diputat republicà va reclamar que ‘les condicions del CIE respectin tots els drets, com l’assistència en la salut, el servei d’assistència amb lletrat, les visites, l’ús de telefonia mòbil i que hi hagi càmeres a totes les sales'.

ha reclamat que ‘les condicions del CIE respectin tots els drets, com l’assistència en la salut, el servei d’assistència amb lletrat, les visites, l’ús de telefonia mòbil, que hi hagi càmeres a totes les sales - See more at: https://www.esquerra.cat/actualitat/tarda-als-cie-es-podreixen-els-drets-humans#sthash.Dx3cbWR7.dpuf

La campanya per reclamar la clausura dels Centres d'Internament d'Estrangers a Barcelona va sorgir al gener del 2012 arran de la mort d'Idrissa Diallo, un noi de Guinea Conakry que estava retingut. Des del 2006, s'han comptabilitzat quatre defuncions.

L'acció reivindicativa de dissabte va arrencar amb diversos parlaments, entre els quals, el de l'actriu Carme Sansa, que va llegir el manifest. Per la seva banda, el cantautor Cesk Freixas va interpretar diverses cançons; entre elles, una versió d''A desalambrar' de Víctor Jara.

Etiquetes