ERC fa una crida a fer front comú a partits, agents econòmics i socials i la ciutadania per pressionar l'Estat que imposa uns pressupostos inassumibles

El president d'Esquerra Republicana , Oriol Junqueras, assegura que 'és impossible aprovar uns pressupostos que compleixin amb un sostre de dèficit de l'1,2% del PIB'. Junqueras ha explicat que 'el problema de Catalunya no està en el sostre de dèficit, podríem assumir un 0% de sostre de dèficit que fos del 0% si ñ¡estat ens pagués tot el que ens deu, és de 5000 milions d'€ que supera qualsevol xifra de sostre que es pugui fixar'.

Junqueras ha explicat que 'el sostre de dèficit és només una petita part de la composició pressupostària i la part clau rau en tots els impostos que paguem i el que rebem a canvi, més tenint en compte l'amenaça del govern espanyol de valorar les transferències a les comunitats autònomes'.

Davant d'aquest situació el president d'Esquerra ha diferenciat entre dos escenaris i dues actituds possibles:
-En primer lloc els que volen obligar el Parlament de Catalunya a donar per bons uns Pressupostos que està decidint el ministeri d'hisenda i el govern espanyol, uns pressupostos que no es podran complir.
-L'actitud d'ERC és denunciar les problemes que pateix la nostra societat són fruits de les decisions arbitràries i absolutament injustes de Govern espanyol.

'La societat catalana ha de decidir i treballarem i fem una crida perquè la pressió es faci sobre aquells que ens imposen aquesta situació , sobre un govern espanyol que s'apropia d'uns recursos que aportem, que ens nega el que ens pertoca per la major part del despesa en salut i educació i que ens fa pagar uns interessos pel que ells ens deuen', ha reblat Junqueras.

Junqueras assegura que 'venint el 2% de sostre de dèficit, un 1'2% no representa cap flexibilització , són 1600 milions d'€ menys . L'Estat s'autoimposa en el seu conjunt uns 2000 milions d'€ i pretén que a Catalunya assumim 3800 milions d'€ de retallada'. Davant d'aquesta situació Junqueras ha insistit que 'cal fer pressió sobre l'Estat i que la única sortida és la democràcia i poder triar quin ha de ser el nostre futur polític perquè amb Espanya ja sabem on anem'.

Cap sorpresa sobre el recurs al TC

Sobre les darreres informacions sobre les valoracions de l'advocacia de l'Estat en el recurs interposat al TC contra la declaració de sobirania del Parlament de Catalunya, Junqueras, ha ironitzat que 'si algú es sorprèn és perquè realment té moltes ganes de sorprendre's perquè l'estat espanyol fa el que ha fet sempre i el que ens faran mentre encara hi siguem; Llei Wert, pressupostos inassumibles, percentatge del 25% d'atur, recursos al TC, impedir nous ingressos a la Generalitat...'