Esquerra denuncia que l’Estat ofega les Comunitats Autònomes i les Universitats amb el desplegament del Pla Bolonya

La portaveu d’Esquerra a la Comissió d’Educació del Congrés dels Diputats, Laia Cañigueral, ha denunciat avui al ple de la cambra baixa espanyola ‘la falta d’inversió del Govern espanyol per portar a terme la implementació de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES)’. La diputada d’Esquerra ha fet aquestes declaracions en el decurs d’una interpel·lació a la Ministra espanyola d’Educació, Mercedes Cabrera, sobre el desplegament del conegut com a Pla Bolonia. Cañigueral ha valorat que ‘l’EEES en si mateix no és dolent’ i ha defensat el canvi de model pedagògic i la convalidació i coordinació de les titulacions a nivell europeu. Malgrat això, la diputada d’Esquerra ha reclamat al Govern espanyol que ‘doni resposta a les preocupacions dels estudiants, que es van manifestar setmanes enrere augmentant el nombre de beques i la quantitat de l’ajut econòmic ja que amb el nou model que es planteja la dedicació dels estudiants a la carrera augmenta i fa més difícil que es pugui combinar estudis i feina’. La diputada independentista ha reclamat també que ‘el govern espanyol asseguri un augment del nombre de beques destinades als màsters perquè l’EEES no comporti l’elitització de la universitat’.

La diputada d’Esquerra ha criticat que ‘l’Estat adopti acords a nivell internacional sense consultar als actors que hauran d’aplicar els canvis’. En aquest sentit, Cañigueral ha reclamat a l’Estat que ‘no desplegui normatives i regulacions que impliquin despeses per a les universitats sense assegurar els suficients recursos econòmics. L’EEES no és només un canvi de model organitzatiu, és un canvi estructural i caldria preveure una partida pressupostaria específica destinada a la seva implementació, tal com demana Esquerra en una esmena Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2008’. Per aquest motiu, la diputada independentista ha reclamat a l’executiu estatal que ‘asseguri els suficients recursos econòmics perquè les universitats puguin fer front a la formació del professorat, la reconversió de les carreres de 3 a 4 anys, la rehabilitació i adquisició de nous espais perquè s’adeqüin al model pedagògic que es planteja basat en classes més participatives i en format seminari’.

Finalment, la Cañigueral ha reclamat que ‘es promogui la participació i el poder de decisió dels estudiants en la implementació de l’EEES, ja que això asseguraria que la reconversió del model fos més eficaç, perquè ells són qui perceben els aspectes que no s’estan desenvolupant adequadament’.

Etiquetes