Esquerra distribueix entre la comunitat educativa '100 raons per estar satisfets amb la LEC'

La comissió sectorial d’Educació d’Esquerra ha distribuït avui el document ‘100 raons per estar satisfets amb la LEC’ entre la comunitat educativa de Catalunya, per tal que tinguin coneixement del contingut real de la llei. El diputat i ponent d’Esquerra a la LEC, Josep Maria Freixanet, ha lamentat que ‘aquests dies s’estan utilitzant argumentacions que poc tenen a veure amb el contingut real de la Llei’ i és per això que Esquerra ha optat per la reproducció literal del text per tal d’evitar interpretacions poc ajustades a la realitat. En aquest sentit, Freixanet ha apuntat que ‘ni la LEC ha de permetre subvencionar escoles que segreguin per sexe, ni suposarà cap entrebanc per al futur de l’escola pública; més aviat, tot el contrari’. I ha afegit que la LEC tampoc planteja l’increment de les hores lectives del professorat, ni cap retallada en la inversió.

El diputat independentista ha subratllat el paper que ha jugat Esquerra durant tota la tramitació de la Llei, que ‘ha estat clau’. ‘Des de la redefinició del concepte d’autonomia fins a la introducció d’un títol específic amb el tema de la llengua o del Servei d’Educació’, ha explicat Freixanet, ‘passant per l’eliminació de qualsevol referència a la possible privatització de la gestió de les escoles públiques’. Tot i això, ha volgut destacar especialment una esmena, la que està relacionada amb la destinació d’un mínim del 6% del PIB en educació. Segons el diputat es tracta d’una ‘esmena fonamental’ a un text que ja té el suport de gairebé el 80% dels diputats i diputades del Parlament de Catalunya, i que plasma el compromís polític d’una vella reivindicació de la comunitat educativa. En aquest sentit, ha apuntat que amb la LEC ‘doblarem, en xifres relatives, els recursos en educació durant els propers vuit anys i ens situarem en la mitjana dels països més avançats del nostre entorn’.