Esquerra exigeix a Madrid 1000 milions per Balears enlloc dels 78 pressupostats

Esquerra Republicana ha esmenat els Pressuposts generals de l’Estat tant a l’articulat com en partides que son fruit de compromisos polítics contrets per l’Estat vers Balears. Les esmenes que Esquerra mantindrà al Ple, ralatives a partides específiques, sumen un total aproximat de 1000 milions d’euros.

Les esmenes contemplen els 400 milions d’inversions estatutàries que ens deu l’Estat, 130 milions del conveni per la remodelació de la platja de Palma, 386 milions del conveni ferroviari ja que només n’han arribat 57 dels 443 acordats, 42 milions destinats a Ports i aeroports, 110 milions de deute pendent a Ib-Salut i Ibatur, 5 milions per la neteja de torrents ja que la partida ens l’han deixada a 0, a més d’altres partides més petites que van destinades a municipis.

Segons el president d’Esquerra Republicana a Mallorca, Joan Lladó “mai fins ara a la història ens havien tractat tan malament, l'any passat la CA més beneficiada era Castilla y León amb 639 euros per habitant mentre les Iles Balears només en rebien 131. Això significava que rebíem gairebé cinc vegades manco que els primers. Això, que pareixia no poder ser superat, ho ha estat enguany ja que les Balears rebran només 71,3 euros per habitant. Aquest fet significa que rebrem nou vegades manco que el qui més rep, un altre cop Castilla y León, que rebrà 642 euros per habitant.” A més “Els pressuposts no contemplen inversions pactades a convenis i lleis que estan en vigor ara mateix”. Segons Lladó “aportarem un 2’5% del PIB i només rebrem un 0,7% del que es redistribueix. Això vol dir que rebem tres vegades menys del que tocaríem rebre. L’endeutament de Balears té un sol responsable i es diu Espanya. Ja va sent hora que comprem deute espanyol, no que el paguem”.

Ja per acabar, Lladó assegura que “feim les esmenes amb desgana perquè tenim cconfiança zero amb Espanya. Les feim per denunciar el maltracte, ja que estam convençuts que la sol·lució passa perquè els illencs arribem a la desconfiança absoluta amb qui ens maltracta i decidim emprendre el mateix camí que la futura Catalunya independent”.