Esquerra lamenta la manca de concreció en la proposta de planificació i estalvi energètic del Govern espanyol

El diputat d’Esquerra al Congrés Francesc Canet ha valorat en termes generals com a positiva la compareixença a petició pròpia del ministre d’Indústria, Miguel Sebastián, tot i considerar l’excés d’improvisació en algunes de les propostes que s’han presentat. Canet veu positiu que es tingui una actitud proactiva en favor de les energies renovables, sobretot després d’anys d’incompliment sistemàtic dels nivells de les emissions de diòxid de carboni establerts pel protocol de Kyoto.

Canet no s’ha mostrat contrari a les 31 mesures incloses per Sebastián al Pla d’Energia i Eficiència Energètica 2008- 2011, perquè són una aposta per reduir la dependència exterior i apostar per les energies renovables. Tanmateix, lamenta l’excés de voluntarisme que se li reclama a la ciutadania en la lluita per reduir la dependència del petroli i les emissions de CO2, i la manca de planificació i avaluació d'algunes propostes com la del pla pilot per fomentar l’ús del cotxe elèctric.

El diputat independentista també ha criticat que l’Estat no es plantegi la descentralització de Red Elèctrica Española (REE) amb la creació de subsistemes de distribució energètica que garanteixi el subministrament, o ‘la contradicció que suposa presentar aquest Pla i en canvi reduir de manera progressiva les exempcions fiscals a les empreses que treballen amb energies renovables, tot i ser un sector amb un important valor afegit’. Que la línia de Molt Alta Tensió (MAT) segueixi entre les propostes que el Govern espanyol vol tirar endavant és un altre dels fets que ha lamentat Canet de la compareixença de Sebastián. Amb tot, el diputat d'Esquerra al Congrés veu positiva la creació de l'esmentat Pla d’Energia i Eficiència Energètica en un moment de crisi com el que pateixen principalment els sectors populars de la nostra societat, així com el compromís del govern espanyol de no construir noves centrals nuclears.

Etiquetes