Aragonès: “Som 14 d’abril i som 1 d’octubre”

Esquerra Republicana ha commemorat el 14 d’abril, dia de la proclamació de la República i aniversari del partit, davant de més d’un miler de persones a les cotxeres de Sants

Els republicans s’han conjurat per seguir lluitant per aconseguir la República catalana malgrat la repressió de l’Estat espanyol i fer-ho a partir de l’herència de qui va proclamar la de 1931. “Som 14 d’abril i som 1 d’octubre”, ha proclamat l’adjunt a la presidència del partit, Pere Aragonès. També han intervingut la secretària general Marta Rovira i el president Oriol Junqueras.

Aragonès ha recordat que a pocs carrers de les Cotxeres és on es va fundar el partit i el programa polític continua sent vigent, perquè l’Estat espanyol manté en perill alguns dels drets més fonamentals i ha cridat a fer Govern amb urgència. “El 21D vam obtenir una victòria titànica. Ara hem de construir un Govern que demostri la victòria de les forces republicanes i que ens permeti expulsar el 155", ha afirmat. "I nosaltres hi serem, perquè els republicans mai renunciarem i mai ens resignarem. Volem guanyar i necessitem guanyar. És urgent recuperar les nostres institucions", ha afegit.

“Hem de continuar ampliant la lluita per la democràcia i demà en tenim una gran oportunitat. Fem una crida a que la manifestació de demà sigui massiva. Els companys que van ser amb nosaltres l’1O i el 3O ens acompanyaran per reclamar respecte pels drets civils", ha destacat Aragonès, que ha acabat la seva intervenció recordant a tots els companys republicans d‘Esquerra i les altres formacions que són a la presó i a l’exili.

Ningú pot dubtar del compromís del nostre partit amb la República. Estem disposats a jugar-nos-ho tot per assolir la llibertat
Roger Torrent President del Parlament

Per la seva banda, el president del Parlament, Roger Torrent, ha lamentat que hi hagi persones que dubtin d’Esquerra i ha recordat el compromís personal i amb la República del partit en els seus 87 anys d’història. "Tenim el president a la presó i la Secretària General a l’exili. Qui pot dubtar del compromís personal d’Esquerra?”, ha afirmat. "Ningú pot dubtar del compromís del nostre partit amb la República. La República és l’instrument per millorar les condicions de vida dels nostres conciutadans. Estem disposats a jugar-nos-ho tot per assolir la llibertat", ha afegit.

La portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha llegit una carta enviada des de la presó d’Oriol Junqueras, on el president del partit cridat a “persistir” i a seguir treballant per ampliar suports per aconseguir la República. Junqueras ha destacat, a més, que cal fer Govern de manera urgent. Podeu llegir la carta íntegra aquí.

Finalment, la secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, també ha intervingut a l’acte a través d’un vídeo, en què ha recordat que en els 87 anys d’història el partit s’ha mantingut “ferm, digne i compromès” perquè “ens mouen els valors del republicanisme, la justícia social i la igualtat d’oportunitats”.