Francesc-Marc Álvaro en un acte d'Esquerra republicana al Cilindre d'Horta. Paula Roque

La candidata al Congrés, Pilar Vallugera, ha anunciat que els republicans presentaran mocions per defensar la llengua a tots els ajuntaments dels Països Catalans on tinguin representació

“Defensar Catalunya és defensar la immersió i el modelo d’escola catalana”. Així de contundent s’ha mostrat el candidat d’Esquerra Republicana al Congrés Francesc-Marc Álvaro aquest matí, reivindicant la llengua en contra de la política de la censura del PP i Vox. Així, Álvaro ha reivindicat que “Esquerra Republicana existeix, precisament, per tenir una llengua catalana viva”, una que “l’Estat no vol”. “És per això que cal anar a Madrid”, ha assegurat el candidat, “per revertir aquesta situació, i per avançar en la defensa de Catalunya i de la seva llengua”.

Segons el candidat, és important fer aquesta feina perquè, a l’hora de defensar el català, “no podem comptar amb el progressisme espanyol del PSOE, que practica una política sucursalista; ni de Sumar, que no té projecte per a Catalunya”.

Álvaro ha destacat tota la feina feta per Esquerra Republicana a Madrid en defensa del català durant l’última legislatura. Seguidament, el republicà ha anunciat les mesures programàtiques per les quals els republicans continuaran treballant:

1. La reciprocitat de les televisions públiques dels Països Catalans: TV3, IB3 i À Punt.
  2. Que Catalunya rebi, dels fons europeus que es destinen a la llengua, la part proporcional per defensar el català, uns 220 milions d’euros.

Francesc-Marc Álvaro: “Esquerra Republicana existeix per defensar la llengua catalana”

Al seu torn, el candidat d’Esquerra Republicana al Senat Joan Queralt, ha advertit que “som davant d’un Estat que ens vol arrabassar la llengua, el primer dels passos per fer miques el nostre país”. Queralt ha recordat que la llengua “sempre ha estat un punt de cohesió, on es pot crear un front comú i ampli entre tots aquells que la volen defensar”. “La llengua ens fa ser catalans, i, si l’ataquen, és perquè volen que no siguem catalans” ha reblat el republicà.

Davant aquesta onada reaccionària del PP i VOX arreu dels Països Catalans, la número quatre al Congrés per Barcelona, Pilar Vallugera, ha anunciat que Esquerra Republicana impulsarà una iniciativa perquè “els municipis es posicionin clarament contra aquesta retallada de llibertats i en defensa de les publicacions en català”. “Fins que no siguem una República catalana, combatrem la catalanofòbia i els atacs per censurar tot allo que som i que volem ser com a país”, ha clos Vallugera.