El president del grup parlamentari d'Esquerra, Sergi Sabrià, al Parlament / Parlament de Catalunya (Job Vermeulen)

Esquerra reivindica la República Catalana com a via "indestriable" per millorar la vida dels ciutadans, garantir drets i teixir una societat més justa

El president del grup parlamentari d'Esquerra, Sergi Sabrià, ha reclamat fer passos endavant per desencallar la situació política, sanitària, social i econòmica de Catalunya. "Els drets es conquereixen; els passos endavant es fan. Hem de fer, fer i fer. No instal·lar-nos a la queixa o al 'no' a tot; hem de fer que les coses passin", ha arengat Sabrià en preguntar al president de la Generalitat, Quim Torra, durant la sessió de control.

Sabrià ha advertit en aquest sentit que "en general" els passos es fan "millor" treballant i acordant, "i no pas amb retrets". Tot plegat ho ha dit tenint en compte que el Govern haurà de liderar la reconstrucció de la Catalunya després de la pandèmia de la Covid-19. "Ens tocarà fer-ho sent conscients, president, del que estem veient aquests dies a casa nostra i arreu del món", ha afegit.

Ho ha dit amb la mirada posada també als Estats Units i a les protestes antiracistes. "Black Lives Matter; totes les vides importen, als Estats Units i aquí". I per tant la defensa i reclam dels drets fonamentals era de mínims ja abans de la pandèmia. "Però també ara; no volem control social ni discriminacions racials. No es tracta de retrocedir, sinó d'avançar en drets i llibertats combatent les desigualtats estructurals; totes", ha puntualitzat Sabrià.

Per això ha advertit que no es pot deixar enrere ningú, i que no s'hi valen excepcions ni pretextos. "No hi ha reconstrucció possible post Covid si es mantenen els privilegis més salvatges d'alguns, si no som capaços de trencar l'statu quo". I a Catalunya això passa per garantir igualtat d'oportunitats a tothom, també als temporers. "Mirar-los als ulls i donar-los solucions", ha afegit.

Tot plegat passa doncs per garantir drets i igualtat d'oportunitats per tal de millorar la vida de la ciutadania, amb l'escola com a pilar fonamental de la protecció social. "Garantir drets i teixir una societat clarament més justa significa millorar la vida de la gent. I no deixarem mai de fer-ho perquè millorar la vida de la gent és precisament indestriable de la República Catalana que necessitem i que ens urgeix avui més que mai", ha conclòs Sabrià.

Etiquetes