Esquerra vol que la llei de finançament de RTVE consolidi Sant Cugat com a centre de producció

El diputat d’Esquerra Francesc Canet ha explicat avui que la formació seguirà treballant per tal d’aconseguir que el centre de Sant Cugat es consolidi, per llei, com a centre de producció de RTVE, i preveu aquesta i la resta d’esmenes presentades al Congrés vives al Senat. Canet ha explicat que l’esmena que no ha prosperat en la comissió del Congrés pels vots en contra de CiU i PSOE, ‘era una proposta que hagués permès consolidar el centre de producció de Sant Cugat’ i donar resposta a les reivindicacions dels treballadors. La proposta d’Esquerra passava perquè Sant Cugat es convertís en un centre de producció de La 2 que permetés assegurar aquest centre i la feina que hi porten a terme els professionals.

Esquerra va presentar esmena a la totalitat de la llei de finançament de RTVE perquè, tal com va explicar en el seu moment el portaveu al Congrés, Joan Ridao, aquesta llei ‘és un acord inconfessable del PSOE, amb la complicitat d’altres forces polítiques, per potenciar determinats elements del sector privat audiovisual, encara que això sigui la crònica d’una mort anunciada de TVE’. I és que, ‘el mateix preàmbul de la llei ja diu que eliminant la publicitat a les televisions públiques s’afavorirà el sector privat’.

Des d’Esquerra es considera que aquesta és ‘una autèntica LOAPA televisiva, una deriva centralitzadora i pot acabar anul·lant un model audiovisual de televisions públiques a nivell d’Estat, autonòmic i local’, perquè, ‘el lobby de televisions privades i la patronal del sector privat és insaciable i està pressionant, perquè darrere de TVE vinguin les televisions autonòmiques’.

Etiquetes