Salut i el Parlament lideren la despenalització de l'eutanàsia a Catalunya

La cambra catalana portarà un altre cop al Congrés la despenalització de l’eutanàsia i es començarà a treballar a l'avançada per "regular" aquesta pràctica des de Salut

El Parlament i el departament de Salut avancen per donar resposta al debat sobre l’eutanàsia. La consellera Alba Vergés ha reunit els grups parlamentaris (hi han assistit tots excepte el PP) i l’entitat Dret a Morir Dignament en una sessió de treball per començar a fer passos en aquest sentit. I la Taula ha consensuat que el Parlament insti un altre cop el Congrés a debatre la despenalització d'aquesta pràctica, una proposta que al Parlament ja va dur al Congrés després que s'aprovés a Catalunya amb un ampli suport el 2017.

Envoltada de representants dels grups parlamentaris d’Esquerra, JxCat, PSC, CatECP i la CUP, Vergés ha aplaudit que Catalunya torni a liderar el debat i que el Parlament evidenciï un altre cop que hi ha una majoria social “que no es vol trobar més amb el Codi Penal”.

Per això, a banda de traslladar la proposta al Congrés, en paral·lel es començarà a treballar a Catalunya per avançar, des del màxim consens possible, en la “regulació” de l'eutanàsia, que s’hauria de dur a terme des del sistema públic de Salut si finalment se n'aprovés la despenalització al Congrés.

Durant la roda de premsa al Parlament, la consellera de Salut ha defensat el dret a morir dignament de manera que els ciutadans no trobin “cap més topall que la lliure decisió de la pròpia vida”. “En debats de salut sempre parlem sobre com escoltem l’autonomia del pacient i com respectem les seves decisions i voluntats, i això queda estroncat quan parlem de la mort. La mort és un concepte tabú, però cal anar trencant-ho, perquè la mort és una part de la vida i el dret a morir dignament és precisament això”, ha afirmat.

A la reunió de treball d’aquest divendres al Parlament amb la consellera Vergés, hi havia també les diputades d’Esquerra Anna Caula i Gemma Espigares.