Jordà: ‘La situació econòmica no ha de suposar una barrera per a l'accés de les dones a l'anticoncepció d'última generació’

La diputada d’ERC-RCat-Catalunya Sí, Teresa Jordà, ha defensat avui una iniciativa per tal de garantir el dret a l’anticoncepció. Jordà ha recordat que ‘gairebé dos milions de dones a l'Estat espanyol s'exposen al risc d'un embaràs no desitjat. La crisi econòmica està propiciant una tendència a la baixa en l'ús dels anticonceptius que no podem obviar. Però no només la crisi amenaça amb prendre els èxits aconseguits en el passat en matèria de salut sexual i reproductiva’ a més a més de tenir ‘el ministre de Justícia obstinat a intentar atemorir repetidament amb el llop de la penalització de l'avortament que els moviments de dones des del carrer i nosaltres des d'aquesta cambra estem disposats a desafiar’.

Jordà ha denunciat que ‘el Govern espanyol s'obstina a seguir amb la seva onada de retallades que justifiquen com l'única sortida a la crisi: retallades en la despesa pública que es tradueixen al carrer en retallades de drets. Es podrà argumentar que el Sistema públic de salut ja inclou alguns anticonceptius d'última generació però volem salvaguardar-ho de les retallades i que s'augmenti el seu finançament per fer-los més accessibles’. La diputada ha recordat que ‘garantir els drets sexuals suposa actualment assegurar que els embats de la crisi no impedeixen l'accés de les persones a la més àmplia gamma possible de mètodes segurs i efectius per a la regulació de la fertilitat’.

És per això que la proposta de la coalició independentista reclama fer ‘possible la maternitat lliure i desitjada de les dones assegurant que en aquests moments difícils el cost dels anticonceptius no suposi un detonant d'embarassos no desitjats’.

Etiquetes