Junqueras: ‘Cal explicar a la societat civil que l’únic camí per poder sortir de la crisi és poder disposar de tots els recursos que generem’

El president del Grup Parlamentari d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha explicat durant la sessió de control al president de la Generalitat que aprovar uns pressupostos amb un sostre de dèficit superior al fixat actualment del 0’7% podria comportar que el govern espanyol els impugnés. Junqueras assegura que entenem que ‘els grups parlamentaris que pressionen per tal que es presentin uns pressupostos ja estan donant per bo un sostre del 0’7% que equival a la situació de prorroga pressupostària en la qual ens trobem des del mes de desembre. Si es així ens trobaríem davant de disposar de 4800 milions d’euros menys de capacitat pressupostària amb el que això implicaria per la nostra societat’.

Junqueras, que ha vist refermats els seus arguments pel President de la Generalitat, ha convidat el Govern ‘que expliqui a la societat i agents socio- econòmics d’aquest país quina és exactament la situació en què ens trobem i quin és l’únic camí factible perquè aquesta societat, que genera prou recursos per no haver de patir com està patint, disposi de totes les eines necessàries per administrar aquests recursos que genera’.

El president del grup Parlamentari d’ERC ha relatat en la seva exposició que ‘el Govern espanyol ens obliga a demanar a crèdit allò que el propi govern espanyol ens deu i acabem pagant interessos per allò que ells ens deuen a nosaltres. No tenim inspectors d’hisenda per perseguir el frau fiscal i aquesta és una de les raons per les quals volem les estructures d’estat, precisament per poder-ho fer. El govern espanyol ha fixat un sostre de dèficit de forma arbitrària i injusta en el 0’7% que conjuntament amb els múltiples incompliments que l’Estat té amb Catalunya implica una disponibilitat pressupostària de 4800 m € menys que l’any passat’. Aquests arguments d’ERC han estat compartits pel president Mas i el Govern que comparteix que ‘en aquestes circumstàncies és inviable aprovar uns pressupostos que son inassumibles i incomplibles i que condemnarien l’economia i la societat catalana, més encara tenint en compte que la societat catalana genera prou ingressos fiscals per no patir cap retallada’. El president del grup parlamentari d’ERC ha rebut del president Mas la confirmació que es manté en el compromís per avançar en la via del dret a decidir que ha de posar el futur de Catalunya en mans dels ciutadans i també per tant tota la disponibilitat financera que generen els seus recursos.