Junqueras sobre les polítiques educatives de la dreta: 'Són contraproduents per la lluita contra la crisi'

El president d'ERC, Oriol Junqueras, ha participat aquest tarda de la mobilització convocada pel Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) sota el lema 'Per la dignitat i la qualitat de l'ensenyament públic' i que reclama millores en l'educació i que s'acabi amb les polítiques de retallades que impulsen la Generalitat i el govern espanyol.
Per a Junqueras, l'ensenyament 's'hauria de potenciar' sempre, però especialment en una època con l'actual perquè 'l'educació és fonamental pel nostre país i per sortir de la crisi'. I ha demanat que 'un dels motors ha de ser l'ensenyament, com a Alemanya, que quan han retallat el seu pressupost públic simultàniament han incrementat el seu pressupost en recerca, innovació i ensenyament', ha dit.
Pel candidat independentista, la gran diferència en aquest camp entre l'Estat espanyol i Alemanya és que aquí 'és tot el contrari' perquè els 'governs del PP i del PSOE el primer que han retallat és l'ensenyament', una postura on, igual que amb les polítiques d'ocupació, CiU i PP han adoptat mesures 'absolutament contraproduents per la lluita contra la crisi i per ajudar a sortir-ne'.

Etiquetes