Junqueras: 'L'Estat espanyol tanca tots els camins que ens permetrien no haver de fer cap retallada'

El president d'Esquerra Republicana ha afirmat avui que 'l'Estat espanyol tanca tots els camins que ens permetrien no haver de fer cap retallada'. En aquest sentit, ha afegit que 'amb una quarta part de l'espoli fiscal, amb la meitat dels diners que l'Estat deu a Catalunya en forma d'inversions pressupostades no executades, o amb un repartiment més just del sostre de dèficit no hi hauria cap retallada'.

Junqueras ha fet aquestes declaracions en el marc d'una conferència a la Fundació Pere Tarrés, on ha recordat que 'el govern espanyol ignora les recomanacions de la Unió Europea, que fa unes setmanes demanava a l'Estat la reducció de les despeses en defensa i compra d'armament, i el tancament dels ministeris sense competències'. Segons Junqueras, el govern espanyol 'centrifuga el dèficit cap a les autonomies i els municipis', que acaben sent 'víctimes de la seva incompetència'.

El president d'ERC ha finalitzant la seva intervenció assegurant que 'si volem escapar de l'arbitrarietat de l'Estat espanyol, hem d'apel·lar a una de les poques fortaleses que ens queden: la nostra gent'. 'És l'únic ámbit en què som prou forts per poder guanyar', ha afegit. Per aquest motiu, ha manifestat que 'necessitem les eines d'un Estat i hem de posar el futur del nostre país en mans dels nostres conciutadans'. 'Si no, no hi ha futur', ha reblat.

Les prioritats del Govern espanyol

Sobre l'informe de l'Advocacia de l'Estat sobre la Declaració de Sobirania aprovada pel Parlament de Catalunya, Oriol Junqueras ha afirmat que 'l'Estat espanyol s'hauria de preocupar més dels nombrosos casos de corrupció destapats últimament i del greu problema de l'atur més que de la voluntat democràtica de la societat catalana, expressada a través del seu Parlament'.

El president d'Esquerra Republicana també ha qualificat com a 'molt signficatiu' el fet que el govern espanyol 'admeti a tràmit una ILP sobre els toros i no una ILP sobre la dació en pagament de les hipoteques, un dels grans problemes actuals de la nostra societat'.